هشدار بانک سوئیسی UBS به سرمایه‌گذاران ارزهای دیجیتال

رسانه کلیک - بانک UBS سوئیس به سرمایه‌گذاران ارزهای دیجیتال هشدار داد و اعلام کرد که قانون‌گذاران هر لحظه می‌توانند حباب ارزهای دیجیتال را بترکانند.

هشدار بانک سوئیسی UBS به سرمایه‌گذاران ارزهای دیجیتال

بانک سوئیسی به سرمایه‌گذاران هشدار داد

غول بانکداری سرمایه‌گذاری چندملیتی سوئیس، UBS، به مشتریان خود هشدار داده است که در صورت ادامه فشار قانون‌گذاران، دارایی‌های دیجیتال برای سرمایه‌گذاران حرفه‌ای نامناسب خواهند بود.

در بیانیه‌ای که هفته گذشته برای مشتریان ارسال شد، تیم جهانی مدیریت ثروت در UBS گفت که آخرین سرکوب چین به قیمت ارزهای دیجیتال و فعالان آن آسیب جدی زده است و هشدار داد که فشار قانونی بیشتر در سراسر جهان می‌تواند روند نزولی دارایی‌های دیجیتال را تشدید کند.

در این بیانیه آمده است: «نهادهای نظارتی نشان داده‌اند که می‌توانند ارزهای دیجیتال را سرکوب کنند و بنابراین ما پیشنهاد می‌کنیم سرمایه‌گذاران از این دارایی‌ها فاصله بگیرند و پرتفوی خود را پیرامون دارایی‌های کم خطرتر بسازند. ما مدت‌هاست هشدار می‌دهیم که تغییر احساس سرمایه‌گذاران یا سرکوب‌های نظارتی می‌تواند حباب بازار ارزهای دیجیتال را بترکانند.»

درحالی‌که UBS اذعان کرد که امکان دستیابی به سود بیشتر در بازار ارزهای دیجیتال وجود دارد، آنها بر خطرات طبقه دارایی‌های گمان‌پردازانه برای سرمایه‌گذاران نیز تأکید کردند.

این بانک در بیانیه خود افزود: «اگرچه نمی‌توانیم افزایش قیمت ارزهای دیجیتال را رد کنیم، اما ما این بازار را به‌عنوان یک بازار گمان‌پردازانه می‌بینیم که خطرات قابل‌توجهی را برای سرمایه‌گذاران حرفه‌ای ایجاد می‌کند.»

این بانک سوئیس همچنین در مورد معاملات با پول قرضی (Leveraged Trading) نیز هشدار داد، و بیان کرد: «برخی شیوه‌های معاملات ارزهای دیجیتال، مانند گسترش قرض 50 برابری یا 100 برابری، اساسا با مقررات مالی متعارف در تضاد است.»

سرکوب استخراج بیت کوین در چین که از اواخر آوریل آغاز شد، شاهد تجزیه‌وتحلیل‌های مختلفی از جامعه ارزهای دیجیتال بوده است. برخی معتقدند که انتقال قدرت هش از چین به صنعت استخراج بیت کوین فرصتی برای بهبود ردپای زیست محیطی و تمرکززدایی بیشتر در شبکه می‌دهد.

بااین‌حال، بانک‌ها در این باره نگرش متفاوتی دارند. بانک UBS ترس از این دارد که اقدامات چین یک زنجیره مخرب ایجاد کند و قانون‌گذاران مالی سراسر جهان نیز اقدام‌های چین را تکرار کنند.

به نظر می‌رسد پیش‌بینی UBS با اقدام سازمان رفتار مالی انگلستان در برابر بزرگ‌ترین بورس دارایی‌های دیجیتال جهان، Binance، در تاریخ 27 ژوئن در حال تحقق است.

ارسال نظر