افزایش هش ریت بیت کوین پس از اعمال محدودیت استخراج در چین

رسانه کلیک - استخراج‌کنندگان چینی پس از اعلام محدودیت استخراج در این کشور، مجبور به جابه‌جایی یا توقف پروژه‌های خود شدند. هش ریت شبکه بیت کوین امروز 5 درصد افزایش داشت. مدتی طول خواهد کشید تا تأثیرات منفی سیاست‌های دولت چین بر بازار ارزهای دیجیتال خنثی شود.

افزایش هش ریت بیت کوین پس از اعمال محدودیت استخراج در چین

با استناد به داده‌های ارائه شده توسط Ycharts، هش ریت شبکه بیت کوین در روز گذشته تقریبا 5 درصد افزایش‌یافته است. در حال حاضر هش ریت کل شبکه بیت کوین 104 اگزاهش بر ثانیه است که نشان‌دهنده یک بهبود تدریجی پس از سرکوب‌های اخیر دولت چین است.

هفته گذشته پس از دستور دولت استان سیچوان چین مبنی‌بر توقف تمامی عملیات استخراج، هش ریت این شبکه با 17 درصد کاهش مواجه شد. این استان به دلیل دسترسی به مازاد نیروی برق‌آبی ارزان به یک مکان محبوب برای راه‌اندازی پروژه‌های استخراج تبدیل شده بود. دستور اخیر دولت، 26 مزرعه استخراج را مجبور به تعطیلی کرد.

اگرچه هش ریت شبکه هنوز 1.68 درصد کمتر از مقدار آن در همین روز یک سال پیش است، اما می‌توان گفت که هش ریت بیت کوین بازیابی خوبی داشته است. بسیاری از استخراجگران چینی نیز به آمریکای شمالی و قزاقستان نقل‌مکان کرده‌اند.

خبرنگار بلاک چین، کالین وو، در توییتی نوشت: «انتظار می‌رود بازگشت به سطح قبلی 130 اگزاهش طی نیم‌سال دشوار باشد، مگر اینکه سیاست‌های چین آسان گرفته شود.»

پس از توییت وو، مزرعه استخراج چینی Antpool متعلق به Bitmain حدود 1200 پتاهش بر ثانیه هش ریت خود را ازدست‌داده است و جایگاه نخست را به استخر استخراج چینی دیگر به نام ViaBTC واگذار کرده است.

از نظر وو، این اعداد پیوند ناگسستنی بین بازار ارزهای دیجیتال و سیاست‌های چین را برجسته می‌کند. وی در توییتر خود نوشت: «ما نمی‌توانیم تأثیر چین بر صنعت ارزهای دیجیتال را دست‌کم بگیریم.»

سرکوب کنونی چین از اواسط ماه مه که سه انجمن پرداخت در این کشور بار دیگر حمایت از ممنوعیت بانک مرکزی در سال 2017 را برای شرکت‌های مالی در معاملات ارزهای دیجیتال را تأکید کردند، آغاز شد. به دنبال آن اعلامیه، قیمت بیت کوین از بیش از 40،000 دلار به 30،415 دلار کاهش یافت.

حتی اگر این اخبار نسبتا بی‌ضرر به نظر برسند، بیت کوین از رسیدن به بالاترین قیمت قبلی خود یعنی 64،800 دلار در اواسط آوریل دور است و در حال حاضر به کمتر از نیم آن حدود 31،158 دلار مبادله می‌شود.

بیشتر بخوانید: تحریم رمز ارزها در چین و هشدار به سرمایه‌گذاران!

ارسال نظر