همه پلتفرم‌های اپل ، به‌روزرسانی نرم‌افزاری دریافت کردند

رسانه کلیک - همه پلتفرم‌های اپل به‌روزرسانی‌های نرم افزاری دریافت کرده‌اند و اکنون همه به‌روزرسانی‌ها برای بارگیری در دستگاه‌های سازگار در دسترس هستند.

همه پلتفرم‌های اپل ، به‌روزرسانی نرم‌افزاری دریافت کردند

اپل نسخه 13.6 iOS و iPadOS را برای تمام دستگاه‌های مجهز به این سیستم عامل‌ها منتشر کرد. تغییرات زیادی در این به‌روز‌رسانی وجود ندارد و شرکت اپل در این نسخه، روی ویژگی کلید دیجیتالی برای خودرو و ایجاد بهبودهایی در اپلیکیشن Health تمرکز کرده است.

کاربران اپل با به‌روزرسانی آیفون خود به این نسخه می‌توانند از گوشی خود به عنوان کلید خودروهای سازگار با این پلتفرم استفاده کنند. این ویژگی در کنفرانس WWDC 2020 معرفی شد. برای باز کردن یا قفل کردن خودرو خود باید آیفون خود را کنار درب خودرو نگه دارید تا از طریق NFC، قفل درب را کنترل کند. حتی برای روشن کردن خودرو نیز می‌توان از آیفون استفاده کرد.

اگر کاربران گوشی هوشمند خود را گم کنند، می‌توانند از طریق دستگاه‌های دیگر متصل به iCloud خود، این قابلیت را غیرفعال کنند. همچنین می‌توانند این کلید دیجیتالی خود را از طریق iMessage با دیگران به اشتراک بگذارند تا شخص دیگری بتواند از خودرو آن‌ها استفاده کند.

نکته قابل توجه این است که کاربران می‌توانند حتی تا 5 ساعت بعد از خاموش شدن گوشی هوشمند خود، از آن به عنوان کلید دیجیتالی استفاده کنند.

در اپلیکیشن Health نیز ویژگی‌ها و علائم جدیدی اضافه شده است. همچنین کاربران می‌توانند علائم جدیدی مانند تب، لرز، گلودرد و سرفه را وارد کنند و سپس آن‌ها را با برنامه‌های شخص ثالث مانند مواردی که توسط دولت‌ها برای ردیابی ویروس کرونا در افراد استفاده می‌شود به اشتراک بگذارند.

دستگاه‌هایی که این به‌روزرسانی را دریافت کرده‌اند می‌توانند به صورت خودکار آن را دانلود و نصب کنند. برای مثال زمانی که کاربران شب خواب هستند و گوشی آن‌ها در حال شارژ است، این آپدیت نصب می‌شود و صبح فردا با ویژگی‌های جدید روبه‌رو می‌شوند.

اپل همچنین iOS 12.4.8 را برای آیفون‌های قدیمی که از iOS 13 پشتیبانی نمی‌کنند منتشر کرد؛ اما در این به‌روزرسانی فقط امنیت دستگاه ارتقا پیدا کرده است. برای دیگر پلتفرم‌های اپل به‌روزرسانی‌های watchOS 6.2.8 ، tvOS 13.4.8 ، HomePod OS 13.4.8 و macOS Catalina 10.15.6 نیز منتشر شده‌اند. اکنون همه به‌روزرسانی‌ها برای بارگیری در دستگاه‌های سازگار در دسترس هستند.

ارسال نظر