همکاری لایکا و هواوی به پایان خط رسید

رسانه کلیک - همکاری دو کمپانی لایکا و هواوی به اتمام رسیده است. لایکا طی سال‌ها، تولیدکننده اصلی دوربین گوشی‌های پرچمدار این شرکت بود.

همکاری لایکا و هواوی به پایان خط رسید

تقریبا تمام گوشی‌های پرچمدار دارای دوربین عالی هستند. اما به‌تازگی ذکر نام برند دوربین روی گوشی هوشمند به یک امر عادی تبدیل شده است. این روند زمانی آغاز شد که هواوی همکاری خود با شرکت Leica را آغاز کرد. از مدل P9 به بعد، نام این کمپانی آلمانی به عنوان نشانه‌ای از کیفیت روی گوشی‌های پرچمدار هواوی نقش بست. شرکت چینی بعدها به این نتیجه رسید که ساخت یک گوشی هوشمند با یک دوربین (فقط) خوب، لزوما پاسخگوی نیاز مشتریان نیست و باید از برندهایی استفاده کرد که دارای شهرت جهانی هستند، تا به واسطه نام آن، کیفیت عکس‌برداری توسط گوشی هوشمند تضمین شود.

البته نباید فراموش کرد که همکاری بین هواوی و لایکا تنها به ذکر نام این برند روی گوشی ختم نمی‌شد. لایکا سازنده بهترین دوربین برای گوشی‌های هواوی بوده و به مدت چند سال، گوشی‌های پرچمدار این شرکت را در صدر پلتفرم DxOMark نگه داشته است.

به گزارش Gizchina قرارداد همکاری بین هواوی و لایکا به اتمام رسیده است. ظاهرا هیچ یک از این دو شرکت، به دلایل واضح، تمایلی به ادامه همکاری با یکدیگر ندارند. به نظر می‌رسد که گوشی Huawei P50 آخرین نقطه همکاری این دو به حساب می‌آید. هواوی در شرایطی نیست که وقت کافی برای ریسک کردن داشته باشد. لایکا به یک برند آزاد تبدیل شده و شیائومی، شارپ و جیونی با کمال میل حاضر هستند تا جای هواوی را بگیرند.

شایعات و پیش‌بینی‌های اخیر، از احتمال همکاری لایکا و شیائومی خبر می‌دهند. یعنی احتمالا نام این برند در گوشی Mi Mix 4 و یا پرچمدار سال آینده شیائومی به چشم خواهد خورد.

در هر صورت، کمپانی هواوی رویدادی را برای ماه مه برنامه‌ریزی کرده تا محصولات جدید خود را در معرض نمایش قرار دهد. این مراسم در تاریخ 19 مه در چین برگزار می‌شود.

هواوی قصد دارد به معرفی اسمارت واچ‌ها، هدفون‌ها و تلویزیون‌های جدید خود بپردازد. ساعت هوشمند Watch 4X مخصوص کودکان، ترازوی هوشمند بادی فت اسکیل 3 پرو، به‌روزرسانی مجموعه تلویزیون‌های هوشمند SE و هدفون‌های توگوشی فری بادز 4 از جمله محصولاتی هستند که احتمالا در این رویداد به نمایش گذاشته می‌شوند. شعار این رویداد، زندگی هوشمند در تمام سناریوها است.

البته، هواوی در صدد است تا در این تاریخ، از محصولات سری میت (mate) جدید رونمایی کند. مدل این دستگاه هنوز مشخص نیست، اما گزارش‌های قبلی به لپ‌تاپ MateBook 16 اینچی و مدل جدید تبلت ­های MatePad اشاره کرده‌اند. شاید منظور از محصولات سری میت جدید، همین دو دستگاه باشد!

ارسال نظر