هوآوی برای راه‌اندازی "هوآوی پی" با کمپانی China UnionPay وارد همکاری شد

به گزارش کلیک، هوآوی قصد دارد که به زودی سرویس پرداخت الکترونیکی اختصاصی خود را در کشور چین راه‌اندازی کند. در همین راستا، هوآوی به تازگی با کمپانی China UnionPay وارد همکاری شده است.

هوآوی برای راه‌اندازی "هوآوی پی" با کمپانی China UnionPay وارد همکاری شد

هوآوی هم اکنون سومین کمپانی بزرگ تولید و عرضه کننده گوشی در دنیا محسوب می‌شود. این شرکت چینی باید به قدری خوب عمل کند که توان رقابت با دو شرکت بزرگ اپل و سامسونگ را داشته باشد. اپل و سامسونگ همواره از جمله برترین‌های صنعت موبایل بوده‌اند. این دو کمپانی هم اکنون سرویس‌های پرداخت الکترونیکی اختصاصی خود با نام‌های "اپل پی" (Apple Pay) و "سامسونگ پی" (Samsung Pay) را را‌ه‌اندازی کرده‌اند و چیزی در حدود یک ماه پیش بود که این دو سرویس به طور رسمی در کشور چین نیز راه‌اندازی شد!

حال هوآوی که مدت‌هاست که پی طراحی و عرضه سرویس پرداخت الکترونیکی اختصاصی خود بوده، به طور رسمی اعلام کرده که مرحله اول رونمایی از این سرویس اختصاصی طی ماه آوریل انجام می‌شود. البته منظور هوآوی از راه‌اندازی این سرویس، راه‌اندازی آن در کشور چین بوده است. در همین راستا هوآوی رسما اعلام کرده که مدتی است با کمپانی China UnionPay وارد همکاری شده و همکاری‌های مابین آن دو نیز همچنان ادامه پیدا می‌کند تا نهایتا سرویس پرداخت الکترونیکی اختصاصی هوآوی که احتمالا "هوآوی پی" (Huawei Pay) نام خواهد داشت، به طور دقیق و موفقیت‌آمیزی راه‌اندازی شود.

به گزارش کلیک، کمپانی هوآوی به سختی در تلاش است تا سرویس پرداخت الکترونیکی خود را از نظر امنیتی تقویت سازد. همچنین گفته شده که هوآوی قصد دارد این سرویس را با سرویس‌های ذخیره‌سازی ابری همگام‌سازی نماید. البته دقیقا مشخص نیست که سرویس ذخیره‌سازی ابری چگونه و به چه منظور می‌تواند با سرویس پرداخت الکترونیکی هوآوی همگام‌سازی شود.

بدون تردید همکاری هوآوی و کمپانی China UnionPay منجر می‌شود که استقبال بهتری از سرویس پرداخت الکترونیکی هوآوی در کشور چین صورت گیرد. کارت‌های اعتباری کمپانی China UnionPay هم اکنون یکی از پرمصرف‌ترین کارت‌های اعتباری در کشور چین محسوب می‌شوند و کاربران آن اعتماد بسیار زیادی نسبت به آن دارند. بنابراین همکاری هوآوی با کمپانی China UnionPay منجر به افزایش توجه و اعتماد کاربران به سرویس هوآوی پی خواهد شد. کمپانی China UnionPay همچنین قادر است تا سرویس‌های تمامی بانک‌های زیرمجموعه کشور چین را با سرویس خود هماهنگ نماید و بدین ترتیب امکان استفاده از سایر کارت‌های اعتباری نیز به شیوه‌ بسیار ساده‌ای برای کاربران سرویس هوآوی پی ارائه می‌شود. هوآوی در سرویس پرداخت الکترونیکی اختصاصی خود از اتصال NFC استفاده خواهد کرد، بنابراین تنها گوشی‌های هوشمندی از شرکت هوآوی که قابلیت پشتیبانی از این اتصال را داشته باشند قادر به استفاده از سرویس هوآوی پی خواهند بود.

البته در حال حاضر، هوآوی تنها کمپانی نیست که سرویس‌های پرداخت اختصاصی خود را برای کاربران چینی عرضه کرده است. شرکت‌هایی همچون Alibaba و Baidu نیز پیش از این سرویس‌های نسبتا مشابهی را ارائه کرده‌اند، اما بدون تردید با معرفی سرویس هوآوی پی استقبال بیشتری از آن خواهد شد و این سرویس به واقع می‌تواند جایگزین مناسبی برای سایر روش‌های پرداخت و رد و بدل پول محسوب شود. پیش‌ بینی می‌کنیم که هوآوی در روز ششم ماه آوریل و در کنار رونمایی از پرچمدار جدیدش یعنی گوشی هوشمند Huawei P9 اطلاعات جامع‌تری در رابطه با سرویس هوآوی پی را ارائه نماید.

منبع: androidheadlines

ارسال نظر