هواوی، رهبر پتنت‌های بی سیم سال 2020 در دنیا

رسانه کلیک- شرکت چینی هوآوی موفق به دریافت عنوان رهبر پتنت‌های بی سیم سال 2020 در دنیا شده است و 8607 پتنت در این حوزه ثبت کرده است. کوآلکام با 5807 پتنت در جایگاه دوم قرار دارد. 

هواوی، رهبر پتنت‌های بی سیم سال 2020 در دنیا

براساس این گزارش هواوی در سال جاری میلادی در زمینه ارتباط بی سیم پیشرو ترین شرکت بوده است و این غول فناوری 8607 پتنت ثبت کرده است که باعث هم‌ترازی چین با ایالات متحده آمریکا شده است. هر دو این کشورها حدود 32 درصد از پتنت های سال 2020 را به خود اختصاص داده اند.

در واقع شرکت تکنولوژی هواوی نسبت به کوالکام که در ایالات متحده قرار دارد، عملکرد بهتری داشته است که نشانگر پیشرفت عظیم این شرکت در تحقیق و توسعه است و این پیشرفت ها در شرایط بد بازار به علت ویروس کرونا و با ادامه‌دار بودن محدودیت‌های صادراتی ایالات متحده به دست آمده است.

در یک دوره 10 ماهه از ژانویه تا اکتبر سال 2020، این شرکت 8607 پتنت بی سیم را ثبت کرد؛ در حالی که تراشه‌ساز‌آمریکایی کوالکام، 5807 پتنت را در همان مدت ثبت کرده است. با افزایش تولید گوشی‌های هوشمند اوپو و incoPat، ارائه دهنده پایگاه داده مستقر در پکن، جایگاه چین در ابتدای لیست امسال تثبیت شد و اوپو در جایگاه سوم با ثبت 5353 پتنت در سال 2020 قرار گرفته است. چین و ایالات متحده حدود 65٪ از پتنت‌های جهانی را به خود اختصاص داده اند؛ در حالی که ژاپن و کره جنوبی به ترتیب 15 و 7٪ را ثبت کرده‌اند.

به گفته incoPat، این فهرست بر اساس داده‌های عمومی مربوط به پتنت‌های ارتباطات بی سیم از جمله نسل بعدی فناوری شبکه تلفن همراه 5G است. این گزارش نشان می دهد كه فناوری شبكه ارتباطات بی سیم یكی از اجزای اساسی ارتباطات مدرن است، که تکیه‌گاه و كاتالیزوری برای توسعه سریع فناوری هایی است كه اساس تحقیقات پیشگام ارتباطات 5G هستند.

همانطور که گزارش نشان می دهد، در فناوری شبکه ارتباطات بی سیم رقابت فعالی وجود دارد که برای شرکت ها بسیار مهم است و آن ها به دنبال انتخاب های استراتژیک برای مواجهه با رقابت بین المللی هستند. از این رو هواوی آماده است تا همچنان با نوآوری‌های خود، رهبر این حوزه باشد؛ زیرا رقابت برای 5G همچنان با سرعت دیوانه‌وار ادامه دارد و البته محدودیت ها برای هواوی نیز همچنان از سمت ایالات متحده وجود دارد.

ارسال نظر