هواوی فناوری اندازه گیری دما با گوشی‌‌های همراه خود را به ثبت رساند

رسانه کلیک - هواوی اخیرا یک پتنت خاص در زمینه اندازه گیری دما به وسیله گوشی‌های خود ثبت کرده است، البته این پتنت جدید نیست و قبلا در گوشی‌های دیگری به کار برده شده است.

هواوی فناوری اندازه گیری دما با گوشی‌‌های همراه خود را به ثبت رساند

مانند سایر شرکت‌ها هواوی نیز همواره در حال ثبت پتنت‌های مختلف است. با توجه به گزارش اخیر این شرکت از ماه ژانویه تا اوکتبر حدود 8607 پتنت در زمینه ارتباطات بی سیم ثبت کرده است و با این میزان ثبت اختراع به پیشروترین شرکت دنیا در این زمینه تبدیل شده است. اکنون گزارش دیگری از یک پتنت خاص خبر می دهد که در آن هواوی به اندازه گیری دما با گوشی‌های خود پرداخته است.

براساس گزارش Tianyan Check در Sina Tech ، شرکت هواوی تکنولوژی در 31 مارس 2020 (12 فروردین 1399) یک پتنت (CN306175428S) با عنوان، تلفن همراه با رابط کاربری گرافیکی برای اندازه گیری دما و نمایش نتایج روی نمایشگر ثبت کرده است و در 17 نوامبر (27 آبان) نیز به طور رسمی آن را منتشر کرده است.

چکیده این پتنت می گوید که اندازه گیری درجه حرارت بدن انسان یا هر چیزی از طریق دوربین تلفن همراه یا تبلت انجام می گیرد و نتیجه اندازه گیری روی خود نمایشگر دستگاه نمایش داده می شود.

البته هواوی قبلاً دو گوشی هوشمند با این قابلیت روانه بازار کرده است. اولین گوشی اندازه گیری کننده دما، گوشی آنر پلی 4 پرو ( HONOR Play4 Pro Temperature Measurement Edition ) است و مدل دوم که تازه نیز رونمایی شده است PORSCHE DESIGN HUAWEI Mate40 RS است.

هر دو این گوشی ها یک دوربین IR دارند که توانایی اندازه گیری دما از 20- تا 100 درجه سانتی گراد را دارد و همانطور که اشاره شد نتیجه را خود این تلفن‌های هوشمند نشان می دهند. این پتنت چیز جدیدی نیست ولی می تواند نشان دهنده این باشد که هواوی قصد دارد از آن در دستگاه‌های آینده خود استفاده کند.

ارسال نظر