هوش مصنوعی تا سال ۲۰۳۰ جایگزین انسان در حوزه امنیت سایبری می شود

رسانه کلیک - بیش از 40 درصد از مدیران حوزه IT معتقدند هوش مصنوعی تا سال 2030، جای آن ها را در زمینه امنیت سایبری می گیرد. مجرمان اینترنتی به شبکه های خانگی به عنوان یک سکوی پرتاب مهم برای به خطر انداختن شرکت های فناوری اطلاعات و اینترنت اشیا نگاه می کنند.

هوش مصنوعی تا سال ۲۰۳۰ جایگزین انسان در حوزه امنیت سایبری می شود

شرکت امنیت ابری ترند میکرو که در تگزاس قرار دارد، اخیرا تحقیقات جدیدی را انجام داده که طبق آن، بیش از دو پنجم (۴۱٪) مدیران حوزه فناوری اطلاعات معتقدند هوش مصنوعی تا سال 2030، جای آن ها را می گیرد.

پیش بینی ها نشان می دهد که در سال ۲۰۲۱ سیستم های از راه دور و ابری، به طور عمده هدف مجرمان اینترنتی قرار خواهند گرفت.

این تحقیقات که از طریق نظرسنجی از پانصد مدیر شرکت فناوری اطلاعات به دست آمده؛ مدیرانی که ادعا می کنند آینده شغلی آنها در خطر است. تنها ۹٪ از این افراد با اعتماد کامل گفته اند که پیشرفت تکنولوژی در دهه های آینده، تداخلی در کار آنها ایجاد نخواهد کرد.

نزدیک به یک سوم مدیران (۳۲٪) معتقد بودند که این تکنولوژی بطور خودکار می تواند فعالیت های امنیت سایبری را با کمترین دخالت و نیاز به انسان، انجام دهد. تقریبا یک پنجم آنها نیز (۱۹٪) معتقد بودند که مهاجمان اینترنتی از این تکنولوژی برای بهبود حملات خود استفاده می کنند و این مسئله تا سال ۲۰۲۵ به یک امر عادی تبدیل می شود.

حدود یک چهارم (۲۴٪) فعالان حوزه فناوری اطلاعات نیز اظهار داشتند که تا سال ۲۰۳۰، دسترسی داده ها به داده های بیومتریک گره خورده و دسترسی غیر مجاز به آنها را غیر ممکن می کند.

افراد حاضر در نظرسنجی همچنین پیش بینی کردند که این نتایج تا سال ۲۰۲۵ به وقوع خواهد پیوست. نزدیک به ۲۲٪ آنها نیز می گویند تعداد سازمان های سرمایه گذاری به میزان قابل توجهی کاهش خواهند یافت؛ چراکه دورکاری به یک قاعده تبدیل می شود.

برخی از مدیران به تغییر کامل زیر ساخت کشور ها و فناوری 5G اشاره کردند که به کمک هوش مصنوعی می تواند خود را مدیریت کند.

این سازمان ها و تیم های امنیتی هستند که برای مبارزه با مجرمان باید زیرک و هوشیار باشند.

بنابراین چگونه مشاغل می توانند تهدیدات فعلی را کاهش دهند؟ ترند میکرو به شرکت ها توصیه می کند که برنامه های امنیتی خود را دو برابر کرده و بیشتر روی آن تمرکز داشته باشند تا بتوانند از ایمیل ها، نقاط پایانی، شبکه ها و سرور ها بI صورت شبانه روزی محافظ کنند.

همه این کار ها نیاز به دانشی است که افراد از پیش، آن را فرا گرفته باشند.

گرچه مدیران حوزه فناوری معتقدند که اتوماتیک شدن کارها در طول این دهه، مشاغل زیادی را از بین می برد، اما نباید زمان خود را با نگرانی در مورد منسوخ شدن مشاغل خود تلف کرد و باید به فکر ایده های نو و سازگاری با پیشرفت علم بود.

ارسال نظر