هک سایت کوکاکولا پس از تحریم روسیه

پس از ادعای یک گروه هکری مبنی بر سرقت 161 گیگابایت اطلاعات کوکاکولا ، این شرکت بررسی در این زمینه را آغاز کرد.

هک سایت کوکاکولا پس از تحریم روسیه

این غول نوشیدنی جهان به پلیس اطلاع داده که به آنها در تشخیص صحت این ادعا کمک کنند.گروه هکری که Stormous ادعا می کند که بیش از 161 گیگابایت از داده های کوکاکولا را به سرقت برده است و پیشنهاد فروش آن را به قیمت 65000 دلار یا 1.6 بیت کوین داده است.

این باند جرایم سایبری که در ماه مارس حمایت خود را از دولت روسیه پس از حمله به اوکراین اعلام کرد، ظاهراً کوکاکولا را به عنوان هدف بعدی خود بر اساس نظرسنجی در کانال تلگرام خود انتخاب کرد. کمتر از یک هفته پس از انتشار نظرسنجی، ادعا کرد که کوکاکولا را هک کرده است.

کوکاکولا یکی از شرکت های غربی است که در پی حمله روسیه به اوکراین فعالیت خود را در این کشور به حالت تعلیق درآورده است.

کانال تلگرام "باج افزار طوفانی" در آوریل 2021 ایجاد شد، اما اولین پست هایی که در حال حاضر در آن وجود دارد مربوط به ژانویه 2022 است. به نظر می رسد هکرها طیف گسترده ای از سازمان ها را هدف قرار داده اند، از جمله سازمان هایی در زمینه آموزش، مراقبت های بهداشتی، مالی، بازی و ... بخش‌های دولتی، با استفاده از کانال تلگرامی خود و یک وب‌سایت مبتنی بر Tor، داده‌هایی را که ادعا می‌شود از قربانیان به سرقت رفته است، عمومی می‌کنند.

آنها ادعا می کنند که منابع مالی، اسناد، کدها و انواع دیگر اطلاعات قربانیان را به سرقت برده اند. آنها همچنین ادعا می کنند که از یک "باج افزار جدید" استفاده می کنند که ظاهراً داده ها را روی سیستم های قربانی رمزگذاری می کند و آنتی ویروس ها قادر به شناسایی آن نیستند.

بسیاری از پیام های آنها به دو زبان انگلیسی و عربی ارسال می شود و یادداشت های این باج افزار به زبان عربی نوشته شده است. به نظر می رسد این گروه انگیزه مالی دارند، اما برخی از اظهارات آنها سیاسی است.

ادعاهای گروه Stormous در ماه های فوریه و مارس توسط شرکت های امنیت سایبری ZeroFox و SOCRadar مورد بررسی قرار گرفت و هر دو اشاره کردند که هیچ یک از ادعاهای Stormous تأیید نشده است.

Stormous تا حدودی شبیه به گروه بدنام Lapsus$ است که در ماه های گذشته شرکت های بزرگی مانند مایکروسافت، Okta، Ubisoft، Vodafone، Samsung و NVIDIA را هدف قرار داده است. هک‌های Lapsus$ تایید شده‌اند، اما اکثر قربانیان می‌گویند تاثیر آن محدود است.

ارسال نظر