هراس از هک شدن بیت کوین قیمت آن را 8 درصد پایین آورد!

رسانه کلیک - پس از انتشار اخباری مبنی‌بر بازپس‌گیری بیت کوین‌های باج گرفته شده در تحقیقات حمله سایبری باج‌افزار شرکت کلونیال پایپلاین (Colonial Pipeline) توسط وزارت دادگستری آمریکا، ترس از هک شدن بیت کوین باعث کاهش 8 درصدی قیمت این ارز دیجیتال شد.

هراس از هک شدن بیت کوین قیمت آن را 8 درصد پایین آورد!

پس از انتشار اخبار مربوط به بازپس‌گیری بیت کوین‌های باج گرفته‌شده توسط نیروی انتظامی ایالات متحده، قیمت بیت کوین تنها ظرف ۲۴ ساعت به میزان ۸ درصد پایین آمد.

کلونیال پایپلاین یک شرکت سیستم خط لوله سوخت است که به جنوب شرقی ایالات متحده خدمت‌رسانی می‌کند. در روز هفتم ماه مه، این شرکت قربانی یک حمله باج‌افزار شد که سیستم صورتحساب‌های آن را مختل کرد. کلونیال پایپلاین عملیات‌های خود را متوقف کرد تا آسیب‌های بیشتری را متحمل نشود. این اقدام منجر به کمبود سوخت در سراسر منطقه شد.

مدت کوتاهی پس از این حمله سایبری، این شرکت ۷۵ بیت کوین را که در آن زمان ۴.۴ میلیون دلار ارزش داشت به‌عنوان باج پرداخت کرد.

معاون دادستان کل کشور، لیسا موناکو (Lisa Monaco)، دیروز اعلام کرد که وزارت دادگستری آمریکا 2.3 میلیون دلار از مبالغ پرداخت شده را با «دنبال کردن پول» به دست آورده است.

اگرچه در ابتدا گزارشات از هک شدن بیت کوین داخل کیف پول مهاجمان خبر می‌داد، این مورد احتمالا صادق نبوده است. در عوض، یک گواهی از اداره تحقیقات فدرال (FBI) حاکی از آن است که مقامات قادر به ردیابی بیت کوین باج گرفته شده با استفاده از یک کاوشگر بلاک چین و یافتن یک آدرس کیف پول حاوی 63.7 بیت کوین بودند.

آن‌ها سپس کنترل کلید خصوصی این آدرس کیف پول را به دست گرفته و به بیت کوین‌های باج گرفته شده دسترسی پیدا کردند.

کاربران برای دسترسی به دارایی‌های درون آدرس کیف پول به هر دو کلید خصوص و عمومی نیاز خواهند داشت. این کلیدها زنجیره‌ای طولانی از حروف و اعداد هستند و به دلیل رمزنگاری بسیار پیچیده استفاده شده، دسترسی به دارایی‌های درون کیف پول بدون این کلیدها تقریبا غیرممکن است.

بسیار محتمل‌تر است که مقامات موفق شده‌اند آدرس کیف پول را با یک هویت خاص یا یک سرویس ارزهای دیجیتال مستقر در آمریکا، مانند صرافی یا هر متصدی دیگر تطبیق دهند.

الویس چن (Elvis Chen)، یک مامور ویژه FBI که در این پرونده شرکت کرده بوده گفت:

ما نمی‌خواهیم شگرد و تکنیک خود را آشکار کنیم؛ زیرا ممکن است نیاز شود مجددا از این روش در پرونده‌های دیگر استفاده کنیم.

بااین‌وجود، واکنش بازار طوری بوده است که به نظر می‌رسد هک شدن بیت کوین واقعی بوده است. در هنگام نوشتن این مطلب بیت کوین به قیمت 33،200 دلار مبادله می‌شود. بقیه بازار نیز افت قابل ملاحظه‌ای را شاهد است.

بد نیست بدانید در این مدت، ارزهای دیجیتال اتریوم 10.3 درصد، دوج کوین 13.3 درصد و سولانا افت بسیار شدید 18.7 درصدی را تجربه کردند.

ارسال نظر