توضیحات توییتر درباره هک شدن پروفایل افراد مشهور

رسانه کلیک - توییتر در پروفایل پشتیبانی خود در این شبکه اجتماعی، توضیحاتی را درباره هک شدن پروفایل افراد مشهور ارائه کرد. برای جلوگیری از تکرار این اتفاق، امکان انتشار توییت در این پروفایل‌ها به صورت موقت مسدود شده است. 

توضیحات توییتر درباره هک شدن پروفایل افراد مشهور

بامداد روز پنجشنبه به وقت تهران حساب‌های کاربری ده ها چهره مشهور در توئیتر مانند باراک اوباما، جو بایدن، ایلان ماسک، بیل گیتس و شرکت‌هایی مانند اپل و اوبر و... هک شد. هکرها با انتشار پیام‌هایی در حساب‌های هک شده، به کاربران این شبکه اجتماعی وعده دادند که بابت ارسال هر مقدار پول به یک حساب بیت کوین مشخص، دوبرابر آن را به حساب فرد ارسال کننده واریز می‌کنند. این پیام‌های فریبنده برخی کاربران توییتر را فریب داد و هکرها با این روش توانستند حدود صدهزار دلار اخاذی کنند.

بررسی توییتر در این زمینه نشان داد هکرها با مهندسی اجتماعی توانستند به برخی ابزار و سیستم‌های داخلی شرکت توییتر دسترسی یابند و از آن‌ها برای نفوذ به حساب‌های کاربری اشخاص مشهور استفاده کنند. توییتر اعلام کرده که این شیوه منجر به هک بسیاری از حساب‌های کاربری مشهور و تأیید شده در این شبکه اجتماعی شده و این شرکت در حال بررسی موضوع برای جلوگیری از تکرار آن است.

این شرکت برای جلوگیری از خرابکاری بیشتر امکان ارسال توییت از طریق حساب‌های کاربری تأیید شده را به طور موقت مسدود کرد. بر اساس گزارش برخی منابع خبری هکری با اسم مستعار کیرک، به دنبال فروش اطلاعاتی است که در جریان این حمله هکری به دست آمده و وی از همکاری یک کارمند توییتر نیز برخوردار بوده است؛ البته هنوز آگاهانه یا ناآگاهانه بودن این همکاری مشخص نیست.

ارسال نظر