وانت شش چرخ سایپا در حال تست فنی در خیابان رویت شد

رسانه کلیک- برخی تصاویر منتشرشده در فضای وب، خبر از تست فنی وانت شش چرخ سایپا (زامیاد) با پلاک عبورموقت در خیابان‌های تهران می‌دهند.

وانت شش چرخ سایپا در حال تست فنی در خیابان رویت شد

به گزارش رسانه کلیک به نقل از اسب بخار، چندی پیش مدیرعامل سایپا بیان داشت که به زودی نسخه نهایی پیکاپ شش چرخ زامیاد معرفی خواهد شد و قرار است این خودرو جهت مصارف خاص وارد بازار شود.

زامیاد پادرا پلاس که محصول جدید گروه سایپا به شمار می‌رود و اخیرا در مرکز تحقیقات سایپا نسخه سه محوره 6 چرخ آن به تولید رسیده است. پادرا پلاس نمونه فیس لیفت وانت زامیاد پادرا است که تا حدی از نظر امکانات و نمای ظاهری نسبت به گذشته بهبود پیدا کرده است.

پادرا پلاس از موتور2.4 لیتری Z24 (موتور نیسان وانت) به قدرت ۹۵ اسب بخار و گشتاور ۱۷۵ نیوتن متر نیرو دریافت می‌کند. این توان به واسطه گیربکس ۱+۵ دنده به سوی محور عقب انتقال می‌یابد. استاندارد آلایندگی یورو ۵ نیز برای این پیشرانه در نظر گرفته شده و امکاناتی نظیر ترمزهای ABS و EBD ، فرمان هیدرولیک، تهویه مطبوع، شیشه و آینه‌های برقی، مه شکن جلو و عقب و… نیز برای پادرا پلاس در نظر گرفته شده است. لازم به ذکر است که پلتفرم و مشخصات فنی پادرا پلاس تفاوت زیادی با نیسان وانت ندارد.

وانت شش چرخ سایپا در حال تست فنی در خیابان رویت شد گویا در حال حاضر تولید وانت پادرا پلاس در کارخانه زامیاد شروع شده و چندی پیش فروش آن توسط مجموعه سایپا کلید خورد. البته با توجه به نیاز برخی دستگاه های امدادی از جمله هلال احمر، پروژه تولید وانت شش چرخ سایپا یعنی پادرا پلاس سه محوره هم آغاز شده است.

خودروهای شش چرخ به خاطر ظرفیت حمل بار بیشتر و از سویی قابلیت آفرود قوی‌تر، در نقاط مختلف جهان برای مصارف نظامی یا امدادی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

نهادهایی نظیر: آتش نشانی، هلال اهمر، امداد راهداری و… از جمله مشتریان همیشگی خودروهای شش چرخ هستند. از آنجا که شاخصه اصلی خودروهای شش چرخ در بازار جهانی، انتقال قدرت به تمام چرخ‌هاست، بنابراین باید انتقال قدرت وانت شش چرخ سایپا نیز به هر سه محور خودرو صورت بپذیرد.

همچنین پادرا پلاس شش چرخ به موتور قوی تری نیاز دارد و ظاهرا، گروه سایپا و شرکت زامیاد، پیشرانه ای جدید را برای خانواده پادرا پلاس مد نظر قرار داده‌اند.

ارسال نظر