واکسیناسیون دانشجویان احتمالا از هفته دیگر آغاز می‌شود

معاون آموزشی وزیر علوم از احتمال آغاز واکسیناسیون تمام دانشجویان کشور از هفته آینده بر طبق حرف‌های وزیر بهداشت خبر داد اما گفت هنوز اطلاعیه رسمی به وزارت علوم ارسال نشده است.

واکسیناسیون دانشجویان احتمالا از هفته دیگر آغاز می‌شود

علی خاکی صدیق معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، درباره ثبت نام واکسیناسیون برای تمامی دانشجویان سراسر کشور اظهار کرد: طبق اظهارات وزیر بهداشت از هفته آینده واکسیناسیون تمام دانشجویان سراسر کشور آغاز می‌شود.

او افزود: لیست اسامی تمام دانشجویان کشور جهت انجام واکسیناسیون قبلا به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ارسال شده است.

خاکی صدیق با بیان اینکه مکانیزم اجرایی واکسیناسیون دانشجویان از طرف وزارت بهداشت اجرایی می‌شود، تاکید کرد: دانشگاه‌ها از قبل اعلام آمادگی کرده اند که در صورت ضرورت مراکز بهداشت خود را برای انجام واکسیناسیون در اختیار ستاد ملی مقابله با کرونا قرار دهند.

اطلاعیه رسمی برای واکسیناسیون دانشجویان ابلاغ نشده است

معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ادامه داد: هنوز اطلاعیه رسمی در خصوص زمان واکسیناسیون دانشجویان کشور به وزارت علوم ارسال نشده است، اما طبق حرف‌های وزیر بهداشت واکسیناسیون باید از هفته آینده برای تمامی مقاطع تحصیلی دانشجویان ایران از جمله کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری آغاز شود.

خاکی صدیق اضافه کرد: اولویت دانشجویان کشور برای تزریق واکسن بر اساس مقاطع تحصیلی قبلا به وزارت بهداشت ارسال شده است که دانشجویان تحصیلات تکمیلی در این زمینه پیشتاز هستند و سپس نوبت به دانشجویان کارشناسی و کاردانی می‌رسد، اما نحوه اجرای واکسیناسیون از طرف وزارت بهداشت اعلام خواهد شد و وزارت علوم در این مورد تصمیم گیرنده نهایی نیست.

بیشتر بخوانید: نوبت واکسیناسیون دانشجویان اعلام شد | + جدول نوبت‌بندی به تفکیک مقطع تحصیلی

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال نظر