واگذاری بیش از 24 میلیون خط دائمی تا پایان سه ماهه سوم 98

رسانه کلیک - آمار منتشرشده درباره‌ وضعیت توسعه تلفن همراه در سه ماهه‌ سوم سال ۱۳۹۸، حاکی از واگذاری بیش از ۲۴ میلیون خط دائمی و بیش از ۱۵۷ میلیون خط اعتباری است که مجموع خطوط واگذار شده دائمی و اعتباری را به ۱۸۶ میلیون و ۴۲۱ هزار عدد می‌رساند.

واگذاری بیش از 24 میلیون خط دائمی تا پایان سه ماهه سوم 98

به گزارش کلیک به نقل از ایسنا، ویژگی‌هایی از جمله تعداد خطوط واگذارشده، ضریب نفوذ، تعداد کشورهای دارای ارتباط رومینگ، میزان پوشش جاده‌ای، درصد پوشش جمعیتی، شهر و روستاهای تحت پوشش و درصد مکالمات موفق در هر یک از اپراتورها متفاوت است که می‌تواند آن‌ها را از هم متمایز کند.

از زمان عرضه اولین سیم‌کارت تلفن همراه در سال ۱۳۷۳، شاخص‌های سیم‌کارت‌ها تغییرات بسیاری داشته است. این شاخص‌ها که توسط رگولاتوری منتشر شده است نشان می‌دهد در حال حاضر تعداد خطوط فعال تلفن همراه تا پایان سه ماهه دوم سال جاری، به بیش از ۱۱۸ میلیون رسیده که ضریب نفوذ را به ۱۴۲.۱۱ درصد می‌رساند.

مطابق آمار جدید منتشر شده توسط سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی درباره‌ وضعیت توسعه تلفن همراه در سه ماهه‌ سوم سال ۱۳۹۸، خطوط واگذار شده دائمی بیش از ۲۴ میلیون و ۲۲۳ هزار و خطوط واگذار شده اعتباری بیش از ۱۵۷ میلیون و ۵۷۴ هزار عدد است که مجموع خطوط واگذار شده دائمی و اعتباری را به ۱۸۶ میلیون و ۴۲۱ هزار عدد می‌رساند.

همچنین تعداد خطوط فعال بیش از ۱۱۸ میلیون و ۶۱ هزار عدد است که ضریب نفوذ را به ۱۴۲.۱۱ درصد می‌رساند. از طرفی هر یک از اپراتورهای همراه اول، ایرانسل و رایتل، تعداد خطوط واگذار شده دائمی و اعتباری متفاوتی دارند و خطوط فعال آن‌ها نیز عدد متفاوتی را شامل می‌شود.

همچنین شاخص‌های دیگری از جمله تعداد کشورهای دارای ارتباط رومینگ، میزان پوشش جاده‌ای، درصد پوشش جمعیتی، شهر و روستاهای تحت پوشش، درصد مکالمات موفق و غیرموفق نیز وجود دارد که سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی این شاخص‌ها را برای هر یک از اپراتورها بررسی کرده که این آمار در جدول‌های زیر آمده است:

ارسال نظر