وزارت بازرگانی آمریکا مهلت فروش تیک تاک را تا 7 آذر تمدید کرد

رسانه کلیک - تیک تاک مهلت دارد تا 15 روز دیگر معامله فروش را انجام دهد ولی هنوز معلوم نیست که اگر این معامله انجام نشود چه اتفاقی می افتد. 

وزارت بازرگانی آمریکا مهلت فروش تیک تاک را تا 7 آذر تمدید کرد

چند ماهی است که سیاست‌های ترامپ شرکت بایت دنس را تحت فشار قرار داده تا یا اپلیکیشن تیک تاک را بفروشد و یا آن را برای همیشه تعطیل کند و تجارت خود را با شرکت های آمریکایی به اتمام برساند.

قرار بود اپلیکیشن تیک تاک توسط اوراکل خریداری شود تا این مشکل حل شود؛ اما هنوز نتیجه نهایی این معامله مشخص نیست و به همین دلیل مهلت تایین شده توسط کمیته وزارت بازرگانی سرمایه گذاری خارجی ایالات متحده (CFIUS) تا 15 روز تمدید شد . یعنی این شرکت مهلت دارد که تا 27 نوامبر (7 آذر) نتیجه نهایی معامله را مشخص کند. درحالی که حکم قبلی ریاست جمهوری که توسط قاضی نیز تایید شده بود مبنی بر آن بود که تیک تاک تا 14 آگوست ( 24 مرداد) باید به فروش برسد. این تمدید به طرفین معامله و کمیته زمان بیشتری می دهد تا این پرونده را به روشی مطابق با دستور دولت حل کنند.

با توجه به همه گیری ویروس کرونا و انتخابات ریاست جمهوری، هفته‌ها است که خبری از این معامله نبوده و تیک تاک صحبتی با کمیته انجام نداده است اما اوایل این هفته این شرکت به کمیته CFIUS دادخواست داده و بیان کرده که هنوز مایل به انجام این معامله است.

همچنین CFIUS ادعا کرده است که طبق دستور 14 آگوست ریاست جمهوری، افزایش خطرات امنیت ملی ناشی از واگذاری و یا خرید Musically توسط بایت دنس برعهده بایت دنس و تیک تاک باشد.

ارسال نظر