وزیر ارتباطات خطاب به صدا و سیما: فرکانس‌های خالی را به مردم برگردانید

رسانه کلیک - وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پیام توئیتری خود از صدا و سیما خواست فرکانس‌های خالی را آزادسازی کند.

وزیر ارتباطات خطاب به صدا و سیما: فرکانس‌های خالی را به مردم برگردانید

مدتهاست خبر آزادسازی فرکانس‌های صدا و سیما برای توسعه فناوری و افزایش ظرفیت اپراتورهای تلفن همراه مطرح است، اما این اتفاق با توجه به نامه‌نگاری‌های ۱۰ سال اخیر هنوز به نتیجه نرسیده است. با شیوع کرونا ضرورت آزادسازی این فرکانس‌ها برای ایجاد ظرفیت بیشتر اینترنت دوباره اوج گرفت.

«محمدجواد آذری جهرمی» در توییتر خطاب به صدا و سیما نوشت: ‏فرکانس‌های خالی را به مردم بازگردان، هر چه دوست داری با ما شوخی کن، توهین هم اشکالی ندارد.»

ماجرای انحصار صدا و سیما داستان ادامه داری است که سر درازی دارد!

داستانی که طی روزهای گذشته سوژه داغ رسانه ها شده ولی همچنان صداو سیما سنگر را خالی نکرده و قصد دارد به انحصار ادامه دارد.

پیشتر معاون توسعه و فناوری صداوسیما در پاسخی صریح به اظهارات وزارت ارتباطات درباره‌ی فرکانس‌های ۷۰۰ و ۸۰۰ مگاهرتز که در اختیار صداوسیماست، گفت: دوستان در جلسات کارشناسی حرفی برای گفتن ندارند و وقتی پا به بیرون از جلسه می‌گذارند، بازی سیاسی راه می‌اندازند؛ لطفا اگر صداقت دارید اسناد آخرین جلسه کارشناسی در دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی را برای افکار عمومی منتشر کنید!

محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات که از سال ۹۷ بار دیگر این پرونده را به جریان انداخت و البته تاکنون به نتیجه‌ای هم نرسیده است، فروردین ماه امسال و در پی شیوع ویروس کرونا و کند شدن سرعت اینترنت، بار دیگر تاکید کرد، شبکه‌ موبایل در تهران به حداکثر میزان ظرفیت نامی خود رسیده است و تنها راه افزایش ظرفیت پهنای باند، اضافه کردن فرکانسی است که در اختیار صداوسیماست.

در ادامه نیزنسترن محسنی در واکنش به اظهارات معاون توسعه و فناوری صداوسیما درباره واگذاری باندهای فرکانسی، اظهار کرد:

همکار خوبم جناب آقای علیدادی معاون محترم سازمان صدا و سیما امروز درباره باندهای فرکانسی اظهارنظری کرده‌ بودند.

پیشنهاد دارم ابتدا به چند سئوال پاسخ دهند:

۱. بفرمایید سندی که در سال ۲۰۰۶ توسط رئیس فعلی سازمان صدا و سیما در مجمع جهانی مخابرات و به نمایندگی از جمهوری اسلامی امضا شده، چه بوده است؟

۲. بفرمایند در سالهای اخیر چند صد میلیون دلار از صندوق ذخیره ارزی و یا صندوق توسعه‌ی ملی برای توسعه فرستنده‌های دیجیتال و خالی کردن باند فرکانسی مزبور از مجلس دریافت کرده‌اند؟ اسناد مشروح مذاکرات نمایندگان صدا و سیما در مجلس موجود است، حاضر هستید منتشر کنید؟

۳. نظر ما درباره‌ی انتشار مشروح مذاکرات و مکاتبات دبیرخانه‌ی شورای عالی امنیت ملی مثبت است، همچنین تمام اسناد مکاتبات و پیگیریهای صورت گرفته از سال ۱۳۸۶ تا الان را هم قابل انتشار می‌دانیم. موافقید؟

۴. آیا موافقید توضیح دهید که به استناد همان جلسه شورای عالی امنیت ملی که مدعی بودید از این باندها استفاده میکنید و ما پیشنهاد اندازه گیری مشترک را دادیم و مقرر شد این کار انجام شود، چرا در اندازه گیری مشترک شرکت نکردید؟

۵. برخی شبکه‌های تلویزیونی در سایر کشورها هم اکنون خدمات k را به شهروندانشان ارائه می‌کنند، لیست کشورهایی که برای این مهم از باند ۷۰۰ و ۸۰۰ استفاده می‌کنند را منتشر می‌کنید؟ البته ما بزودی لیست کشورهایی که از این باند برای شبکه‌ی موبایل استفاده می‌کنند را منتشر خواهیم کرد.

۶. اگر به این باند فرکانسی به گفته‌ی خودتان نیاز دارید، چرا در مزایده کذایی شرکتهای IPTV، این فرکانسها را به حراج گذاشتید؟

صداو سیما در پاسخ گفت برای مناظره آماده ایم اما تا امروز این مناظره در مقابل چشم ملت ایران به وقوع نپیوسته و امروز آذری جهرمی در توییتی دوباره از انحصار صداو سیما صحبت به میان آورده است. باید منتظر ماند و دید این ماجرا در نهایت به کجا ختم خواهد شد.

ارسال نظر