رشد 12.3 درصدی تولید گوشی های آیفون در سال 2021

رسانه کلیک - شرکت کوپرتینویی در نظر دارد تولید گوشی های آیفون در سال 2021 را 12.3 درصد افزایش دهد. تمرکز اصلی اپل روی مدل‌های معمولی و پرو است.

رشد 12.3 درصدی تولید گوشی های آیفون در سال 2021

ظاهرا اپل به فکر افزایش 12.3 درصدی میزان تولید و عرضه 223 میلیون گوشی آیفون به بازار است. به گزارش TrendForce، بهبود شرایط بازار در دوران پسا کرونا می‌تواند به سود شرکت کوپرتینویی باشد. اما از آنجایی که جهان در حال حاضر با بحران دیگری به نام کمبود تراشه مواجه است، امکان دارد اپل در میانه راه کمی به مشکل بر بخورد.

هنوز چند ماه تا عرضه سری جدید آیفون 13 باقی مانده است. مدل‌های پرو از فناوری پروموشن یا همان نمایشگرهای 120 هرتزی استفاده می‌کنند ( سری آیفون 13 پرو به نمایشگرهای 120 هرتزی LTPO مجهز می‌شوند ). این‌طور که پیداست شرکت تصمیم گرفته تمرکز خود را از روی مدل مینی بردارد. البته با توجه به فروش نسبتا پایین آیفون 12 مینی در سال گذشته، این امر چندان غیر منطقی به نظر نمی‌رسد.

همچنین شایعه شده است غول فناوری چین یعنی هواوی نیز قصد دارد به تدریج از بازار گوشی‌های بالارده و های-اند فاصله بگیرد؛ موضوعی که در نهایت به نفع سازندگان بزرگی همچون اپل و سامسونگ تمام می‌شود.

در گزارش TrendForce آمده است سری جدید گوشی‌های اپل نه با نام آیفون 13، بلکه تحت عنوان آیفون 12s به بازار عرضه می‌شوند. ظاهرا شرکت عمده تمرکز خود را روی شکل ظاهری و قیمت محصولات منعطف کرده است و می‌خواهد همزمان با افزایش تولید گوشی های آیفون ، استراتژی قیمت‌گذاری خود را نیز بهبود بخشد.

ارسال نظر