ونمو پرداخت‌های مربوط به صندوق امداد فلسطین را مسدود می کند

رسانه کلیک - سیستم پرداخت ونمو (Venmo) از انجام تراکنش‌های مالی که به نوعی با فلسطین در ارتباط هستند، ممانعت به عمل می‌آورد.

ونمو پرداخت‌های مربوط به صندوق امداد فلسطین را مسدود می کند

طبق گزارش‌هایی که از سوی کاربران ونمو در توییتر و سایر شبکه‌های اجتماعی منتشر شده، افرادی که قصد دارند کمک‌های مالی و بشردوستانه خود را از طریق این پلتفرم به صندوق‌های امداد فلسطین واریز کنند، با مشکل روبه‌رو شده‌اند.

یکی از کاربران ونمو پس از دریافت مبلغ 50 دلار تحت عنوان صندوق کمک اضطراری فلسطین، توسط بخش پشتیبانی مشتری مورد بازخواست قرار گرفته است.

این کمپانی وابسته به پی پال گفته که هدف از انجام این کار، درک بهتر جزییات تراکنش بوده است. سخنگوی ونمو طی مصاحبه‌ای اظهار داشته که شرکت سیاست سخت‌گیرانه‌ای در اجرای تعهدات خود دارد؛ از جمله پایبندی به تحریم‌های اقتصادی و تجاری ایالات متحده که توسط دفتر کنترل سرمایه‌های خارجی کشور (OFAC) اعمال می‌شود.

این سخنگو اضافه کرد که شرکت در تلاش است تا میان تعهدات خود و خواسته کاربران برای ارسال کمک‌های بشردوستانه تعادل برقرار کرده و از تأخیری که ممکن است حین انجام تراکنش‌ها رخ دهد پوزش می‌طلبد. البته ناگفته نماند که ونمو با اشاره به نگرانی‌های امنیتی، از ارائه جزییات بیشتر درباره آنچه شرکت را به انجام این بررسی‌ها وا داشته خودداری کرده است.

به گزارش Insider صندوق امداد فلسطین، صندوق توسعه و امداد فلسطین، انجمن امداد فلسطین و همچنین حماس در فهرست تحریم OFAC قرار دارند. اما این‌طور که به نظر می‌رسد گروه‌های خارج از این فهرست نیز درگیر فیلترهای خودکار ونمو شده‌اند. صندوق امداد کودکان فلسطین (PCRF) یکی از این گروه‌هاست.

با توجه به شدت درگیری‌ها بین اسرائیل و فلسطین و به بار آمدن خرابی‌های بسیار در روزهای اخیر، کمپین‌های مختلفی برای جمع‌آوری کمک به ساکنان فلسطین به وجود آمده است. با این حال باید دید که آیا پلتفرم‌هایی مانند Venmo راه را برای این دسته از افراد هموارتر خواهند کرد یا خیر.

ارسال نظر