ویژگی جدید گوگل کروم مدیریت جستجو های پیشنهادی را راحت‌تر می‌کند

رسانه کلیک - طبق گزارشات منتشر شده غول تکنولوژی درحال انجام آزمایشاتی روی ویژگی جدید گوگل کروم است که کلمات پیشنهادی و تایپ خودکار اطلاعات از پیش تعریف شده را آسان‌تر می‌کند. 

ویژگی جدید گوگل کروم مدیریت جستجو های پیشنهادی را راحت‌تر می‌کند

شرکت گوگل همواره درحال ایجاد تغییرات گسترده در محصولات خود است. یکی از نرم‌افزار هایی که مورد استقبال بسیاری از افراد در جهان قرار گرفته، مرورگر کروم است که روی تمامی دستگاه های اندرویدی به صورت از پیش نصب شده وجود دارد.

حال این شرکت در جهت تکامل و بهبود عملکرد پلتفرم تولیدی خود آزمایشاتی انجام می‌دهد که در جدیدترین آنها، ویژگی جدید گوگل کروم به کاربران این امکان را می‌دهد تا بتوانند به منوی جستجوهای پیشنهادی دسترسی بهتر و سریع‌تری داشته باشند.

منوهای کشویی همیشه بخشی از رابط گرافیکی این برنامه بوده‌اند، اما تعامل آنها با صفحه‌های لمسی به راحتی امکان‌پذیر نبوده و گوگل در حال تلاش برای خلاص شدن از شر آنها است. یکی از این راه‌ها، انتقال منوی جملات پیشنهادی به قسمت بالایی کیبورد گوشی است. وقتی داده‌هایی از جمله رمز اکانت‌های خود را در یک وبسایت ذخیره می‌کنید، همان داده‌ها برای دفعات بعد به شما از طریق نوار بالای کیبورد نمایش داده خواهند شد و شما می‌توانید به راحتی به آنها دسترسی داشته باشید و یا هنگام جستجوی یک مطلب، پیشنهادات به عنوان یک منوی کشویی در زیر فرم ورود ظاهر می‌شوند، اما اکنون، ظاهر گرافیکی جدیدی برای مرورگر برخی افراد بطور آزمایشی ظاهر شده است که همان پیشنهادات را به یک نوار بالای صفحه کلید منتقل می‌کند.

۱البته قالب کشویی جدید فقط هنگامی ظاهر می‌شود که حداقل یکی از گزینه‌های تکمیل خودکار را در تنظیمات مرورگر خود روشن کرده باشید. اگر آن را فعال کرده‌اید و ظاهر جدید هنوز برای شما نمایان نشده است، شما می‌توانید این منوی جدید را از طریق منوی پرچم‌ها به کروم خود اضافه کنید. برای اینکار کافیست ابتدا اپلیکیشن خود را بروز کرده و سپس با جستجوی دستور زیر اقدام به فعال کردن این گزینه نمایید:

chrome://flags/#autofill-keyboard-accessory-view

به یاد داشته باشید که ویژگی ذکر شده فعلا بصورت آزمایشی وجود داشته و گوگل هنوز بطور رسمی از آن رونمایی نکرده است.

ارسال نظر