ویژگی کاربردی آیفون در تشخیص انواع صدا

رسانه کلیک - در سیستم عامل آی او اس معمولا ویژگی هایی وجود دارد که بصورت بی سر و صدا به آن اضافه شده است. امروز قصد داریم تا شما را با ویژگی کاربردی آیفون های اپل آشنا کنیم.

ویژگی کاربردی آیفون در تشخیص انواع صدا

کاربران سیستم عامل آی او اس معمولا از وجود برخی قابلیت های دستگاه خود بی اطلاع هستند. یکی از این قابلیت ها که در قسمت تنظیمات این سیستم عامل یافت می‌شود، امکان تشخیص صدا های مختلف است که می‌تواند به انواع صدا ها گوش داده و در صورت تشخیص صدای تنظیم شده، شما را از انتشار آن آگاه سازد. برای مثال اگر شما گوشی یا تبلت خود را برای تشخیص زنگ درب تنظیم کنید، دستگاه شما در صورت شنیدن صدای مورد مورد نظر، به شما اعلانی ارسال می‌کند تا کاربر از وقوع آن رویداد مطلع شود.

این ویژگی کاربردی آیفون و تبلت های اپل به راحتی قابل استفاده است و شما می‌توانید آن را با مراجعه به تنظیمات دستگاه خود و در قسمت قابلیت دسترسی (Accessibility) پیدا کرده که با نام تشخیص صدا (Sound Recognition) آماده ارائه خدمات به کاربر است.

البته غول فناوری امریکایی اعلام کرده است که استفاده از این قابلیت در شرایط اضطراری و حساس قابل اعتماد نبوده و بکار بردن آن در موقعیت های مذکور به هیچ عنوان پیشنهاد نمی‌شود.

لازم به ذکر است که با فعال کردن گزینه مورد بحث، شما امکان استفاده از سیری را از دست خواهید داد. صدا هایی که دستگاه شما میتواند آنها را تشخیص دهد شامل: آژیر، هشدار دهنده دود، هشدار دهنده آتش، صدای گربه یا سگ، لوازم خانه، بوق اتومبیل، زنگ درب، صدای نشت آب، گریه بچه، داد زدن و یا سرفه کردن است. به خاطر داشته باشید که در صورت فعال کردن این قابلیت، سیری غیر فعال خواهد شد.

جالب است بدانید دستگاه شما قابلیت تشخیص بیش از یک صدا را در لحظه خواهد داشت. اولین باری که از ویژگی مذکور استفاده کنید، در قسمت کنترل سنتر خود می‌توانید اقدام به خاموش و یا روشن کردن آن نمایید و با نگه داشتن دست خود روی آن، دستگاه، شما را به بخش لیست صدا های قابل تنظیم جهت تشخیص، ارجاع می‌دهد.

این ویژگی نیز می‌تواند برای افرادی که مشکلات شنوایی دارند بسیار مفید واقع شود.

ارسال نظر