بعضی پارک‌های تهران زنانه مردانه می‌شوند

اجرای طرح زنانه مردانه شدن برخی پارک‌های تهران، توسط یک عضو شورای شهر تهران تایید شد.  

بعضی پارک‌های تهران زنانه مردانه می‌شوند

بیش از 200 پارک تهران، مخصوص بانوان و کودکان

به گزارش کلیک به نقل از سایت دیده‌بان، سیدمحمد آقامیری، عضو شورای شهر تهران در واکنش به انتشار بنری از سردر یک پارک در منطقه 14 شهرداری تهران و انتشار برخی اخبار مبنی بر زنانه و مردانه شدن پارک‌های تهران،ژ اعلام کرد: «عکسی که در فضای مجازی منتشر شده، در خصوص طرحی است که شهرداری تهران در این طرح قصد دارد برخی پارک‌های تهران را در اختیار مادران و کودکان قرار بدهد و به نوعی این پارک‌ها را به پارک‌های خانواده تبدیل کند. اجرای این طرح به این دلیل است که یک مادر به دور از چشم نامحرم به راحتی بتواند با فرزندش بازی کند.»

وی اضافه کرد: «بالای 200 پارک، مختص بانوان و مادر و کودکان خواهد شد. اگر برخی پارک‌ها مخصوص بانوان باشد، زنان ما می‌توانند در این پارک ها به‌راحتی ورزش، مطالعه و یا با فرزندانشان تفریح کنند.»

علت زنانه مردانه کردن پارک‌های تهران

آقامیری با تاکید بر تقاضای مردم مبنی بر زنانه مردانه شدن پارک‌های تهران گفت: «دلیل اجرای چنین طرحی، تقاضای زیاد مردم شهر تهران بوده و ما فقط خواسته مردم را اجرا کردیم. در پارک‌ها مردان غریبه و جوانان نامحرم حضور دارند و این به صلاح بانوان نیست.»

وی با تاکید بر خانوادگی شدن پارک‌های تهران گفت: «بیشتر پارک‌های ما باید خانوادگی شوند، زیرا خانه‌ها کوچک و آپارتمانی است و مادران نمی‌توانند با کودکانشان بازی کنند. اما وقتی پارک‌های مخصوص زنان داشته باشیم، مادران، کودکان و زنان خیلی راحت می‌توانند در این پارک‌ها حضور داشته باشند.»

آقامیری با اشاره به این نکته که یک‌سری از پارک‌ها برای همیشه پارک بانوان و مادر و کودکی می‌شود، اظهار کرد: «مردان در طول روز سر کار هستند. مادرانی که بیشتر وقت آزاد دارند می‌توانند به این پارک‌ها رفته و با کودکان خود وقت بگذرانند و روحیه خانواده‌ها شاد و سلامت شود.»

عضو شورای شهر تهران اجرایی شدن این طرح را تایید و بیان کرد: «این طرح به مرحله اجرا رسیده و در حال حاضر در بیشتر پارک‌ها اجرا شده و تا روزهای آینده در سایر پارک‎‌ها هم اجرا خواهد شد. ما برای امنیت بانوان پارک‌ها را زنانه مردانه کردیم.»

‌آقامیری اضافه کرد: «مردم اعتراض داشتند که چرا یک پارک امن نداریم؟ مادرانی که کودکانشان را برای بازی به پارک‌ها می‌بردند، نمی‌توانستند از ترس دزدیده شدن فرزندانشان تکان بخورند.»

این عضو شورای شهر تهران با تاکید بر این قضیه که احتمال دزدیده شدن کودکان توسط مردان کمتر از زنان است، خاطرنشان کرد: «اینکه یک زن بتواند یک کودک را بدزدد، بسیار کمتر از مردهاست. با زنانه مردانه شدن پارک‌ها تا حد زیادی امنیت بانوان تامین می‌شود.»

عضو شورای شهر تهران همچنین خاطرنشان کرد که زنان تنها بدون کودک هم می‌توانند به این پارک‌های مختص بانوان وارد شوند.

ارسال نظر