دوربین زیر نمایشگر آیفون با کاربردهایی فراتر از عکس‌برداری

دوربین زیر نمایشگر آیفون می‌تواند به غیر از عکس‌برداری، کاربری‌های بیشتری داشته باشد. پتنت جدید این کمپانی به پیاده‌سازی عجیب روش‌های اعتبارسنجی در گوشی‌های آینده اشاره می‌کند.

دوربین زیر نمایشگر آیفون با کاربردهایی فراتر از عکس‌برداری

دوربین زیر نمایشگر آیفون با کاربردهای مختلف

طبق شایعات متعدد، اپل قرار است آیفون 14 را با پنل جلویی تمام صفحه، بدون حفره و ناچ عرضه کند. به بیان بهتر، گوشی‌های آینده اپل با کمک فناوری زیر نمایشگری، تجربه نمایشگر تمام صفحه را در اختیار کاربران قرار می‌دهند.

کمپانی کوپرتینویی به تازگی پتنتی را در USPTO به نام خود ثبت کرده که به وجود سنسورهای دوربین در زیر نمایشگر اشاره می‌کند. این پتنت نشان می‌دهد که سنسورهای دوربین برای سیستم‌های اعتبارسنجی (یعنی Face ID و Touch ID ) نیز مورداستفاده قرار می‌گیرند.

دوربین زیرنمایشگر در پتنت جدید

طبق گفته اپل، نسل‌های آینده گوشی‌های آیفون با دوربین زیر نمایشگر عرضه می‌شوند و دیگر خبری از وجود دوربین درون ناچ نمایشگر نیست.

سیستم جدید می‌تواند هم برای تشخیص چهره و هم برای تشخیص اثر انگشت مورداستفاده قرار گیرد. نمونه‌های اولیه از دستگاه مجهز به فناوری زیر نمایشگری با مشکلات عدیده‌ای از جمله کاهش کیفیت تصاویر مواجه بوده‌اند. اما نسخه‌های بهبودیافته جدید توانسته‌اند در برخی گوشی‌های هوشمند خاص، به بازار راه پیدا کنند.

توجه داشته باشید که معرفی و ثبت هر پتنت، به معنی تحقق بخشی آن در عمل نیست. هنوز مشخص نشده که آیا اپل هم‌اینک مشغول کار روی فناوری زیرنمایشگری برای دوربین، Face ID و Touch است یا خیر.

با این حال، در صورت تحقق یافتن این ایده، می‌توان فناوری زیرنمایشگر چندکاره را علاوه بر آیفون‌ها، در محصولات متعددی مثل مک بوک ها و آیپدها مشاهده کنیم.

ارسال نظر