پتنت جدید اوپو، گوشی هوشمندی با دوربین هیبریدی با بزرگ‌نمایی 15 برابر

رسانه کلیک - ماه پیش اوپو پتنتی را منتشر کرده بود که یک گوشی هوشمند با دوربین هیبریدی با بزرگنمایی 15 برابر است. در ادامه به ویژگی های ظاهری این پتنت می پردازیم.

پتنت جدید اوپو، گوشی هوشمندی با دوربین هیبریدی با بزرگ‌نمایی 15 برابر

طبق IDC، سهم هواوی در بازار گوشی‌های هوشمند کاهش یافته است و این به نفع شیائومی و اوپو در سومین فصل سال 2020 در اروپای غربی بوده است. شیائومی مدتی است که در این مناطق حضور دارد. اما اوپو اکنون به تازگی به استفاده از این وضعیت هواوی کرده است. اوپو همچنین به منظور بهتر عمل کردن در چند ماه گذشته در حال ثبت پتنت‌های مختلف است. یکی از این پتنت‌های ثبت شده جدید گوشی‌های هوشمندی با دوربینی با بزرگنمایی 15 برابر هستند.

شرکت اوپو این پتنت جدید تلفن هوشمند را در ژانویه سال 2020 ثبت کرد و ماه گذشته در تاریخ 6 نوامبر (16 آبان) تأیید و منتشر شد. مثل همیشه، LetsGoDigital برای اولین بار رندرهای 3D این پتنت جدیدی را منتشر کرده اند. براساس مدارک این پتنت، طراحی این گوشی هوشمند اوپو شامل یک صفحه نمایشگر منحنی با یک حفره در مرکز آن است. به دلایل نامعلومی، فقط سامسونگ از گوشی‌های هوشمندی با نمایشگر OLED و با حفره مرکزی رونمایی کرده است.

اما اخیرا گوشی Fujitsu Arrows NX9 F-52A با چنین نمایشگری به بازار آمده است و بعد از سامسونگ اولین گوشی است که این طراحی را دارد. این دستگاه فقط در ژاپن عرضه می شود و فقط در اواخر ژانویه به فروش می رسد. بنابراین ما فکر می کنیم که این انحصار در حال حاضر به پایان رسیده است و ممکن است در آینده شاهد گوشی‌های هوشمند بیشتری با این نمایشگر OLED و یک حفره کوچک در مرکز آن باشیم.

در پشت این دستگاه یک دوربین سه گانه به صورت افقی قرار گرفته شده است. در طراحی اولیه این گوشی نوشته ای در قاب پشتی دیده نمی شود ولی در رندر سه بعدی که Jermaine منتشر کرده است دیده می شود که نوشته '15X ZOOM' در زیر فلش LED این گوشی که ادعا می شود از بزرگنمایی هیبریدی 15 برابر پشتیبانی می کند نوشته شده است.

اوپو همچنین یک پتنت دیگری نیز مشابه این پتنت ثبت کرده است که تنها تفاوت آنها در موقعیت و مدل دوربین سلفی آن‌ها است. در این پتنت دوربین سلفی یک ماژول دوربین پاپ آپ دایره‌ای شکل بوده است.

در این گوشی یک کلید پاور در سمت راست، دکمه تنظیم صدا در سمت چپ ، یک پورت USB تایپ C در پایین و در کنار آن یک بلندگو و یک میکروفون اصلی قرار داده شده است. همچنین یک جک هدفون 3.5 میلی متری برای این پتنت در نظر گرفته شده است اما توجه داشته باشید که در طرح های اصلی همچین چیزی وجود ندارد.

برخلاف پتنت قبلی که ماژول دوربین پاپ آپ دایره ای شکل داشت این پتنت بدون پیچیدگی زیاد به راحتی قابل اجرا است. بنابراین در صورت تمایل شرکت، اوپو می تواند این طرح را تولید و به بازار عرضه کند.

ارسال نظر