هواوی درحال توسعه دوربینی با قابلیت تنظیم دیافراگم است

اخیرا شرکت هواوی یک اختراع جدید به ثبت رسانده است که طراحی یک سیستم دوربین با قابلیت تغییر دیافراگم را نشان می‌دهد. حال ما قصد داریم به جزئیات پتنت منتشر شده بپردازیم. 

هواوی درحال توسعه دوربینی با قابلیت تنظیم دیافراگم است

از زمان اعمال محدودیت‌ها علیه هواوی، این کمپانی با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می‌کند. اما به نظر می‌رسد تحریم‌های اعمال شده نتوانسته‌اند غول فناوری را برای رسیدن به اهداف خود متوقف کند.

حال هواوی در جدیدترین اقدام به جهت بهبود عملکرد دوربین محصولات آینده خود پتنت جدیدی به ثبت رسانده است. این اختراع در واقع طراحی مشابهی با سیستم دوربین گلکسی اس ۹ سامسونگ داشته و امکانات بیشتری در اختیار دوربین توانمند سری P هواوی قرار می‌دهد.

با توجه به تصویر منتشر شده از این پتنت توسط رسانه لتس‌گو‌دیجیتال، هواوی درحال توسعه دوربینی با قابلیت تنظیم دیافراگم است. طراحی این دوربین از ۶ لبه به جهت باز و بسته شدن استفاده می‌کند.

استفاده از دریچه دیافراگم متغیر در گوشی‌های هوشمند به دوربین آنها این امکان را می‌دهد تا بتوانند میزان نور درحال تابش به لنز را کنترل کرده و در نتیجه تصاویر ثبت شده توسط آن با تعادل رنگی بهتری در اختیار کاربر قرار بگیرند.

یکی دیگر از مزایای بکارگیری سنسور دوربین با قابلیت دیافراگم تنظیم شونده تشخیص بهتر عمق سوژه از پس‌زمینه است که می‌تواند برای علاقه‌مندان به ثبت تصاویر پرتره خبری خوشحال کننده باشد.

البته پیش از این نیز سامسونگ سیستم مشابهی را در گلکسی اس ۹، نوت ۹ و اس ۱۰ خود بکار برده بود. این طراحی به دستگاه‌های مورد اشاره امکان تغییر دیافراگم دوربین گوشی از ۱.۵ به ۲.۴ و بلعکس را برای آنها فراهم می‌کند.

البته هنوز مشخص نیست متغیر بودن دریچه دیافراگم در پتنت هواوی تا چه اندازه قابل انعطاف است. اما طبق شایعات گفته می‌شود سیستم دوربین هواوی تنظیمات بیشتری را نسبت به نمونه‌های مشابه در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

ارسال نظر