پخش زنده جلسه رأی اعتماد وزیران در مجلس از رادیو و تلویزیون | چطور ببینیم و بشنویم؟

جلسات بررسی و تأیید صلاحیت کابینه پیشنهادی دولت سیزدهم به صورت زنده از رادیو و تلویزیون پخش می‌شود.

پخش زنده جلسه رأی اعتماد وزیران در مجلس از رادیو و تلویزیون | چطور ببینیم و بشنویم؟

جلسات بررسی و تأیید صلاحیت کابینه پیشنهادی ابراهیم رئیسی از صبح امروز در صحن علنی مجلس شورای اسلامی آغاز شده است.

پس از بررسی 4 روزه برنامه‌های ۱۹ وزیر پیشنهادی رئیس‌جمهور در کمیسیون‌ها، فراکسیون‌ها و مجامع استانی مجلس که در قالب نشست‌هایی با حضور وزرای پیشنهادی صورت گرفت، از صبح امروز صحن علنی مجلس شورای اسلامی شاهد بررسی صلاحیت و برنامه‌های وزرای پیشنهادی در دو نوبت صبح و بعدازظهر شده است.

بر اساس آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی در زمان بررسی برنامه‌ها و صلاحیت وزرای پیشنهادی، ابتدا رئیس‌جمهور به مدت 2 و نیم ساعت فرصت دارد که در صورت ضرورت در صحن علنی مجلس حضور یافته و به دفاع از برنامه‌های دولت و همچنین معرفی وزرای پیشنهادی و برنامه‌های آن‌ها بپردازد.

در ادامه ۵ نماینده موافق و ۵ نماینده مخالف، به ارائه دیدگاه‌هایشان در خصوص کلیات برنامه می‌پردازند. سپس بررسی صلاحیت و برنامه‌های هریک از وزرای پیشنهادی بر اساس حروف الفبا و با ارائه گزارش کمیسیون مربوطه هر وزیر آغاز می‌شود. پس از آن 2 نماینده موافق و 2 نماینده مخالف که هرکدام ۱۵ دقیقه فرصت دارند، به ارائه دیدگاه‌های خود در خصوص وزیر پیشنهادی مربوطه می‌پردازند و در انتها و وزیر پیشنهادی نیز ۳۰ دقیقه به دفاع از برنامه‌های خود خواهد پرداخت.

بیشتر بخوانید: وزیر کشور پیشنهادی رئیسی کیست؟ | بیوگرافی و سوابق احمد وحیدی وزیر کشور در دولت سیزدهم

این روند از روز شنبه در دو نوبت صبح و عصر جلسه علنی مجلس ادامه دارد.

برای آن دسته از شنوندگان و بینندگانی که تمایل دارند به صورت زنده در جریان اتفاقات این روزهای مجلس شورای اسلامی قرار بگیرند، مشروح جلسات مجلس برای بررسی کابینه پیشنهادی رئیس‌جمهور به صورت زنده از شبکه خبر تلویزیون و نیز رادیو فرهنگ پخش می‌شود.

رادیو فرهنگ روی موج 106 اف‌ام و 585 ای‌ام و همچنین از طریق وب‌سایت این شبکه رادیویی و دیگر اپلیکیشن‌های پخش زنده برنامه‌های صداوسیما همچون تلوبیون قابل دسترس است.

ارسال نظر