پدر خوانده‌های سیاسی راه را برای جوان‌ترها باز کنند

رسانه کلیک - وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه عرصه اجرا در کشور نیازمند حضور جوانان است، گفت: امیدوارم پیرمردها و پدرخوانده‌های سیاسی عرصه مدیریتی کشور را کنار بگذارند و سنگ جلوی پای جوانان نیندازند و با تبعیت از رهبر معظم انقلاب اجازه دهند جوانان وارد عرصه مدیریتی شوند.

پدر خوانده‌های سیاسی راه را برای جوان‌ترها باز کنند

محمدجواد آذری جهرمی روز چهارشنبه در پایان آیین بهره برداری از طرح‌های ارتباطی حوزه روستایی هرمزگان افزود: پدرخوانده‌های سیاسی با تنگ نظری قطار انقلاب را خلوت و خلوت تر نکنند چون در انتها خودشان و قطاری خالی می‌مانند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تشکر از نمایندگان استان هرمزگان به خاطر همراهی و اعتمادی که به او به عنوان یک وزیر جوان دادند، گفت: معرفی وزیر جوان یک سنت شکنی بود که امیدوارم این روند استمرار داشته باشد و اجازه دهند جوانان موثرتر و پرانرژی‌تر در عرصه‌های مدیریتی حضور یابند و منشا خدمات شوند.

آذری جهرمی بیان کرد: مردم چشم انتظار تغییر هستند و این تغییر بخشی با تغییر بین نسلی محقق می‌شود.

وی در ادامه با بیان اینکه ۱۰۰ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار هرمزگان تا پایان دولت به شبکه ملی اطلاعات و اینترنت پر سرعت متصل می شوند، افزود: چند نقطه کشور از نظر ارتباطی عقب ماندگی‌هایی داشت که یکی از آنها این استان بود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: در سفر شهریور ماه به مردم هرمزگان وعده دادم که شاخص‌های ارتباطی استان به‌لحاظ توسعه ارتباطات روستایی را از ۶۰ درصد متناسب با برنامه ششم توسعه به ۸۰ درصد تا پایان برنامه برسانیم؛ امروز شاخص‌های ارتباطی روستایی اکنون به ۸۲ درصد رسانده‌ایم یعنی از اهداف برنامه ششم توسعه ۲ درصد جلوتر هستیم.

آذری جهرمی تاکید کرد: به مردم قول دادم که در شرایط کرونایی کودکان از تحصیل باز نمانند و من امروز خوشحالم که توانستم به مردم استان هرمزگان بگویم که سر قولم بوده‌ام و به وعده ام عمل کرده‌ام.

وی با بیان اینکه تاکنون ۲۸۱ روستا تا امروز به اینترنت متصل شده اند و ۲۵ روستای دیگر تا پایان سال به این آمار اضافه می‌شود، گفت: در مجموع ۳۰۶ روستای هرمزگان به شبکه ارتباطی متصل خواهند شد و بدین ترتیب ۱۳۶ هزار نفر با این توسعه به شبکه جهانی متصل شده‌اند و عدالت ارتباطی برای آنها برقرار شده است.

وی اظهار داشت: در همین چند ماه گذشته رشد ۲۲ درصدی در حوزه ارتباطات این استان نسبت به قبل با ایجاد سایت های جدید و ارتقاء های انجام گرفته رخ داده است به طوری که در حوزه احداث فیبرنوری شاهد ۲۹ درصد رشد هستیم.

وزیر ارتباطات با اشاره به سفر روز گذشته خود به شهرستان بشاگرد گفت: دیروز در بشاگرد رضایت مردم را دریافتم. من دیروز تنها سوالی که از مردم پرسیدم این بود که «مردم آیا از ما رضایت دارید؟» و وقتی جواب مثبت و تایید مردم روستایی بشاگرد را شنیدم و خوشحال شدم که این رضایت در این مرحله وجود داشت.

آذری جهرمی افزود: قول دادیم در این شرایط همه توان خود را بگذاریم که کودکان در مناطق محروم به اینترنت دسترسی داشته باشند و خوشحالم که رضایت را در چهره مردم بشاگرد می‌بینم‌.

وی با یادآوری اینکه تا پیش از این ۵ درصد روستاهای بشاگرد به اینترنت دسترسی داشتند که اکنون به بالای ۸۰ درصد رسیده است، افزود: اکنون امکان نظارت مردمی اهالی بشاگرد بر مسوولان فراهم شد و اولین نقد هم به نحوه اجرای فیبر در این شهرستان بود که این دستاورد بزرگی برای نظام است.

آذری جهرمی بیان کرد: علاوه بر این باید توانمند سازی مردم برای استفاده از این فضا را برای درآمد زایی داشته باشیم و تا بتوانند محصول‌های خود را در سراسر کشور بفروشند.

به گفته این مقام مسوول، مشکل بخشی از روستاها باقی مانده هرمزگان که تا قبل از پایان دولت در مناطق فین و احمدی و سیاهو حل خواهد شد.

اینترنت نسل پنجم تلفن همراه به هرمزگان رسید

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در بخش دیگری از سخنان خود گفت: با راه اندازی دکل مخابراتی نسل پنج اپراتور دوم تلفن همراه کشور در کیش اینترنت نسل پنجم تلفن همراه به هرمزگان رسید.

آذری جهرمی افزود: بزودی این خدمات در بندرعباس و قشم توسط اپراتور اول تلفن همراه داده خواهد شد.

وی همچنین از مشخص شدن برنده مناقصه رینگ فیبرنوری جزایر سه گانه ابوموسی، تنب بزرگ و تنب کوچک با اعتبار ۱۴۰ میلیارد تومان خبر داد و افزود: عملیات احداث این پروژه توسط برنده مناقصه که یک شرکت ایرانی است، بزودی آغاز می شود.

اینترنت مردم در مناطق افتتاح شده به مدت یک هفته رایگان است

وزیر ارتباطات با بیان اینکه در این جلسه عنوان شد که توسعه ارتباطات روستایی عیدی به مردم استان هرمزگان است، گفت: معتقدم این اقدامات عیدی نبود بلکه حق مردم بود و ما منتی برای انجام وظیفه نداریم.

وی افزود: اما از امروز در مناطقی که شاهد افتتاح پروژهای ارتباطی در آن بودیم، دو اپراتور تلفن همراه به مدت یک هفته خدمات اینترنت خود را به صورت رایگان عرضه می‌کنند و این هم به عنوان عیدی به مردم روستاهای استان هرمزگان و خوشامدگویی اپراتورها به آنها تقدیم می‌شود.

آذری جهرمی در ادامه ضمن تشکر از نمایندگان استان به خاطر همراهی و اعتمادی که به او به عنوان یک وزیر جوان گفت: به هر حال معرفی وزیر جوان یک سنت شکنی بود. امیدوارم این روند استمرار داشته باشد و اجازه دهند جوانان موثرتر و پرانرژی‌تری در کشور بیایند و منشاء خدمات شوند.

ارسال نظر