پذیرش قوانین حریم خصوصی واتس اپ از سوی کاربران دیگر اجباری نیست!

رسانه کلیک - یکی از پرحاشیه‌ترین اخبار منطبق با شرکت فیسبوک که این روزها در فضای مجازی دست به دست می‌شود، مربوط به قوانین حریم خصوصی واتس اپ است. 

پذیرش قوانین حریم خصوصی واتس اپ از سوی کاربران دیگر اجباری نیست!

چند هفته گذشته اخباری منتشر شد مبنی بر اینکه واتس‌اپ شروع به تشویق کاربران به منظور موافقت با سیاست حریم خصوصی جدید خود کرد. منظور از "تشویق" این است که اعلام شد برخی از ویژگی‌های پیام‌رسان برای کاربرانی که حاضر به توافق با قوانین جدید نیستند، غیرفعال خواهد شد. البته قرار بود که این اقدام به مرور زمان صورت پذیرد. ( توقف خدمات واتس اپ در صورت عدم پذیرش قوانین حریم خصوصی جدید این شرکت )

حال گزارشات اخیر منتشر شده حاکی از آن است که قوانین حریم خصوصی واتس اپ قرار نیست برای همه کاربران اجباری باشد و دیگر خبری از غیرفعال شدن ویژگی‌های برنامه برای افرادی که قوانین جدید را نپذیرفته باشند نخواهد بود.

نمایندگان واتس‌اپ به تازگی در مصاحبه‌ای اعلام کردند که این شرکت موضع خود را معکوس کرده و برای کاربرانی که حاضر به موافقت با سیاست جدید آن نیستند، ویژگی‌های برنامه را محدود نخواهد کرد. در واقع این اعلامیه، پاسخی مستقیم به نامه اعضای وزارت الکترونیک و فناوری اطلاعات دولت هند بوده است.

در ژانویه سال جاری، واتس‌اپ قصد داشت تا سیاست جدیدی را به اجرا درآورد که به برنامه این اجازه را می‌داد تا داده‌های بیشتری برای فیسبوک ارسال کند.

از آنجایی که این پیام‌رسان محبوبیت خود را به دلیل داشتن فناوری رمزگذاری end-to-end بدست آورده است، با اجرای قوانین جدید در حقیقت حضور این فناوری نقض شده و کاربران نمی‌توانند امنیت کامل را هنگام استفاده از این برنامه داشته باشند.

ابتدا واتس‌اپ قصد داشت تا پانزدهم ماه میلادی جاری اقدام به غیرفعال‌سازی حساب‌هایی کند که قوانین جدید را نپذیرفته‌اند؛ سپس از این تصمیم منصرف شد و اعلام کرد که برخی ویژگی‌ها برای این دسته از کاربران غیرفعال خواهد شد. در واقع، حالا به نظر می‌رسد که این کمپانی بطور کلی از ایجاد هرگونه محدودیت برای کاربرانی که قوانین جدید را نپذیرفته باشند، منصرف شده است.

البته این شرکت هنوز تاکید دارد که تغییرات در قوانین حریم خصوصی، فقط مربوط به پیام‌های ارسالی از کاربران به شرکت‌ها است و هیچ ارتباطی با پیام‌های ارسالی بین کاربران وجود نخواهد داشت.

با ایجاد نگرانی کاربران به طور فزاینده در مورد امنیت رابطه واتس‌اپ با فیسبوک، به راحتی می‌توان فهمید که چرا این پلتفرم که در بسیاری از کشورها مورد استفاده قرار می‌گیرد، باعث ناراحتی بسیاری از مردم شده است.

ارسال نظر