قانونی شدن پرداخت با ارزهای دیجیتال در اوکراین

معاون وزیر تحول دیجیتالی اوکراین معتقد است که پرداخت‌های ارز دیجیتال مشابه پرداخت‌های با دلار آمریکا در اوکراین مجاز خواهد بود.

قانونی شدن پرداخت با ارزهای دیجیتال در اوکراین

قانونی شدن پرداخت با ارزهای دیجیتال در اوکراین

یک مقام دولتی ادعا دارد که یک لایحه جدید با وجود پول قانونی نبودن آن‌ها، پرداخت با ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین را امکان‌پذیر می‌کند.

الکساندر بورنیاکف، معاون وزیر تحول دیجیتالی اوکراین، اطمینان دارد که پرداخت از طریق واسطه‌های پرداختی که امکان تبدیل ارزهای دیجیتال به فیات را فراهم می‌کنند، کاملا قانونی و بی‌مورد است.

بورنیاکف در مصاحبه روز جمعه خود با نشریه مالی محلی Minfin گفت که پیش‌نویس لایحه اوکراین در مورد دارایی‌های دیجیتال به‌وضوح بیان می‌کند که ارزهای دیجیتال در کشور پول قانونی نیستند و فقط خرید آن‌ها قانونی است.

بااین‌حال، در این لایحه تصریح شده است که پردازشگران پرداخت‌های محلی همچنان قادر به ارائه خدمات برای تبدیل ارزهای دیجیتال به فیات هستند. این امر پرداخت با ارزهای دیجیتال را امکان‌پذیر می‌کند.

وزیر تحول دیجیتال اوکراین گفت: «امروز، قوانین در اوکراین به شما اجازه پرداخت با دلار را نمی‌دهد، اما به‌راحتی می‌توانید هزینه خریدتان را با کارت‌های دلاری پرداخت کنید. ارزها در حین پرداخت فورا تبدیل می‌شوند؛ بنابراین پرداخت با ارزهای دیجیتال در اوکراین از طریق واسطه کاملا قانونی خواهد بود.»

برنیاکوف همچنین خاطرنشان کرد که لایحه جدید به طور رسمی به روند تجارت و گزارش ارزهای دیجیتال مشروعیت می‌بخشد. وی افزود: «ما انتظار داریم که یک بازار کامل از خدمات واسطه‌ای برای پرداخت کالاها توسط ارزهای دیجیتال، ذخیره و مبادله آن ها وجود داشته باشد. این امر امکان استفاده از آن‌ها را افزایش می‌دهد.»

وزارت تحول دیجیتال تصویب پیش‌نویس لایحه را در قرائت دوم در اواخر ژوئن توصیه کرد. بانک الکترونیکی محلی Monobank متعاقبا برنامه‌هایی را برای راه‌اندازی یک کارت نقدی با معاملات بیت کوین فاش کرد.

این خبر بلافاصله پس از آن می‌آید که ولادیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین قانون دیگری را دررابطه‌با ارزهای دیجیتال امضا کرد که قانون خدمات پرداخت نام دارد. این قانون به طور رسمی بانک مرکزی اوکراین را قادر ساخت تا ارز دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) هریونیای دیجیتال را منتشر کند.

بیشتر بخوانید: استفاده از هزاران دستگاه PS4 برای کسب امتیاز آلتیمیت تیم بازی FIFA

ارسال نظر