پردازنده اگزینوس در لپ تاپ‌های سامسونگ قرار خواهد گرفت

رسانه کلیک - طبق گزارشات منتشر شده قرار است که پردازنده اگزینوس در لپتاپ های سامسونگ استفاده شود که از لحاظ گرافیکی شرکت AMD با آنها همکاری خواهد داشت.

پردازنده اگزینوس در لپ تاپ‌های سامسونگ قرار خواهد گرفت

شرکت سامسونگ قصد دارد تا پردازنده های آینده خود را که از لحاظ گرافیکی توسط AMD تقویت شده اند در لپتاپ های تولیدی این کمپانی استفاده کند.

گفته می‌شود پردازنده اگزینوس در لپتاپ های سامسونگ که مبتنی بر ساختار ARM هستند قرار است با پردازنده اسنپدراگن 8cx رقابت داشته باشد.

طبق گزارشی که توسط یک وبسایت محبوب کره ای منتشر شده است، دستگاه مورد بحث در نیمه دوم سال جاری میلادی معرفی خواهد شد که احتمالاً بعد از رونمایی از سری گلکسی نوت است.

البته که اخبار ضد و نقیض زیادی مبنی بر عدم معرفی سری نوت وجود دارد اما هنوز گزارش رسمی مبنی بر عدم حضور خانواده نوت جدید برای سال جاری منتشر نشده است.

برخورداری از از پردازنده اگزینوس ۲۲۰۰

این غول کره ای، در گذشته لپتاپ هایی مبتنی بر پردازنده آرم و ویندوز ۱۰ در بازار عرضه کرده بود که با نام های گلکسی بوک اس و گلکسی بوک ۲ شناخته می‌شوند.

البته این دستگاه ها همراه Qualcomm Processor عرضه شده بودند. به ادعای وب سایت کره ای مذکور، لپتاپ پیشروی این شرکت از پردازنده اگزینوس ۲۲۰۰ بهره خواهد برد که جانشین مناسبی برای اگزینوس ۲۱۰۰ معرفی شده در مراسم آنپکد است.

همکاری سامسونگ و AMD از سال ۲۰۱۹ آغاز شد، بنابراین لپتاپ مورد بحث زمان زیادی است که در دست توسعه است. به ادعای این شرکت، اجزای استفاده شده در اگزینوس ۲۲۰۰، هر دستگاهی را به یک پرچمدار تبدیل می‌کند.

بازار انحصاری شرکت‌ها

البته هنوز مشخص نیست که این پردازنده قدرتمند ابتدا در گوشی های تاشو امسال سامسونگ قرار بگیرد یا در لپ‌ تاپ پیشروی این شرکت.

مدت هاست که شرکت هایی مثل اینتل و کوالکام بازار انحصاری خود را دارند، اما برخی از شرکت ها تسلط کاملی بر روی محصولات سخت افزاری خود ندارند.

اپل تراشه M1 خود را برای تأمین انرژی مک بوک ایر و مک بوک پرو جدید طراحی کرده و کمپانی کوپرتینو به دنبال تأمین منابع برای تمام خط تولید مک با تراشه های سری M است.

سامسونگ می تواند شرکتی بعدی باشد که این روش را دنبال می کند که معرفی یک کامپیوتر ویندوز ۱۰ مجهز به تراشه Exynos می‌تواند نقطه آغاز این راه باشد.

ارسال نظر