پردازنده بعدی سامسونگ از واحد گرافیکی شرکت AMD استفاده می‌کند

رسانه کلیک - شرکت AMD در مراسم Computex 2021، همکاری خود را برای ساخت پردازنده بعدی سامسونگ رسما اعلام کرده و این مسئله از لحاظ گرافیکی می‌تواند به چیپست‌های تولیدی غول کره‌ای، جان تازه‌ای ببخشد. 

پردازنده بعدی سامسونگ از واحد گرافیکی شرکت AMD استفاده می‌کند

مدیرعامل شرکت AMD، دیروز در مراسم Computex 2021 اعلام کرد که ساخت واحد پردازش گرافیکی پردازنده بعدی سامسونگ توسط این شرکت انجام خواهد شد. غول کره‌ای ابتدای امسال بود که همکاری رسمی خود را با ای‌ام‌دی به جهت تولید چیپست‌های آینده شرکت، آغاز کرد.

سامسونگ مدت‌هاست که از واحد گرافیکی Mali در پردازنده‌های خود استفاده می‌کند. البته این واحد گرافیکی معمولا در زمان فعالیت‌های سنگین، با مشکلات متعددی روبرو می‌شود. همین مسئله عملکرد اگزینوس‌های سامسونگ را هنگام بازی کردن با مشکل مواجه و آن را به نقطه ضعفی برای این پردازنده‌ها بدل کرده است.

درحال حاضر جدیدترین پردازنده این غول کره‌ای، یعنی اگزینوس ۲۱۰۰، از واحد پردازشی Mali G78 بهره می‌برد. حال گفته می‌شود که چیپست پرچمدار بعدی این کمپانی از ساختار AMD RDNA2 همراه پیکربندی ۱۴ هسته‌ای، به عنوان واحد پردازش گرافیکی استفاده خواهد کرد.

در واقع این شرکت قصد دارد به واسطه همکاری با AMD، ضعف چند ساله گرافیکی اگزینوس‌های خود را برطرف کند. شاید برایتان جالب باشد بدانید معماری واحد گرافیکی جدید مد نظر سامسونگ دارای همان واحد پردازش گرافیکی است که در پلی‌استیشن ۵ شاهد هستیم.

طبق شایعات منتشر شده، گفته می‌شود که سامسونگ قصد دارد در پرچم‌داران پیشِ روی امسال خود، یعنی گلکسی فولد ۳، فلیپ ۲ و لپ‌تاپ‌های پیشرفته‌اش، از پردازنده‌های مبتنی بر ساختار RDNA2 استفاده کند.

پردازنده‌های گرافیکی موبایل AMD می‌تواند تا حد زیادی به بازی‌های با کیفیت بالا اندروید کمک کرده تا بتوانند عملکرد مطلوبی داشته باشند. همچنین حضور این ساختار از نظر عملکرد بازی به سامسونگ در ارائه یک چیپست قدرتمند، کمک بسزایی خواهد کرد.

به نظر شما آیا سامسونگ می‌تواند به واسطه همکاری با AMD، رقابت را برای شرکت‌هایی همچون اپل و کوالکام دشوار کند؟

ارسال نظر