پرفروش ترین برند گوشی در چین کدام است؟

گزارش جدید IDC با بررسی عملکرد برندهای مختلف گوشی هوشمند از لحاظ تعداد دستگاه‌های فروخته‌شده و سهم بازار آن‌ها، پرفروش ترین برند گوشی در چین را معرفی کرد.

پرفروش ترین برند گوشی در چین کدام است؟

پرفروش ترین برند گوشی در چین

گروه بین‌المللی داده (IDC) به تازگی گزارشی را مبنی بر فروش گوشی‌های هوشمند در بازار چین برای سه‌ماهه دوم سال جاری منتشر کرده است. طبق این گزارش، حدود 78.1 میلیون دستگاه در سه‌ماهه دوم در چین عرضه و به فروش رسیده‌اند. این رقم نسبت به سال گذشته حدود 11 درصد کاهش یافته است. این گزارش همچنین به پرفروش ترین برند گوشی در چین اشاره می‌کند.

با این حال، عرضه و فروش گوشی‌های هوشمند در سه‌ماهه اول سال برابر با 164 میلیون واحد بوده که نسبت به سال گذشته حدود 6.5 درصد افزایش داشته است.

جالب اینکه آنر در سه‌ماهه اول سال جاری توانسته خود را در صدر جدول پنج برند گوشی هوشمند جای دهد. این نخستین باری است که Honor پس از جدایی از شرکت اصلی (هواوی) و به عنوان یک برند مستقل در لیست ارزیابی قرار می‌گیرد.

برای سه‌ماهه دوم سال جاری، ویوو با عرضه و فروش 18 میلیون دستگاه صدرنشین بازار اسمارت فون های چینی بوده و 23.8 درصد از سهم بازار را به خود اختصاص داده است. اوپو با اختلاف کمی در رده دوم پرفروش ترین برند گوشی در چین قرار دارد. این شرکت نیز توانسته با فروش 16.5 میلیون دستگاه به سهم بازاری 21.1 درصد برسد.

جایگاه سوم متعلق به شیائومی است. این شرکت با فروش 13.4 میلیون واحد در بازار چین توانسته به سهم 17.2 درصد در سه‌ماهه دوم سال جاری دست یابد. بد نیست بدانید که کمپانی شیائومی با نمایش عملکرد عالی در بازار جهانی، به مقام دومین برند بزرگ گوشی همراه در سطح جهان دست یافته و جانشین اپل شده است (اپل در رده سوم و سامسونگ در رده اول جهان قرار دارد).

در ادامه گزارش، می‌توان مشاهده کرد که اپل با فروش 8.6 میلیون گوشی هوشمند و اختصاص سهم بازاری 10.9 درصد در بازار چین، پس از شیائومی در جایگاه چهارم نشسته است. آنر نیز با سهم بازاری 8.9 درصد توانسته 6.9 میلیون دستگاه را بفروشد و در رتبه پنجم قرار گیرد.

از لحاظ رشد نسبت به سال گذشته، شیائومی با نرخ رشد 47 درصد در جایگاه اول، ویوو با رشد 23.6 درصدی در مقام دوم و اوپو با رشد 17.3 درصدی در رتبه سوم قرار دارند. نرخ رشد اپل در بازار چین نسبت به سال گذشته تنها 17 درصد گزارش شده است.

ارسال نظر