رتبه دوم پست ایران در سطح منطقه

رسانه کلیک - امروز 15 مهرماه؛ روز جهانی پست بود. به مناسبت این روز نشستی با اصحاب رسانه و با حضور حسین نعمتی، مدیر عامل شرکت ملی پست ایران برگزار شد.

رتبه دوم پست ایران در سطح منطقه

حسین نعمتی، مدیرعامل شرکت ملی پست ایران در این نشست صحبت‌هایش را با اشاره به تاریخچه ای از پست شروع کرد و گفت: «امسال صد و پنجاهمین سال تاسیس اتحادیه جهانی پست است. اتحادیه‌ای که با حضور ۲۲ کشور استارت خورد و امروز ۱۷۴ عضو دارد. ایران ۱۴۲ سال قبل به این اتحادیه پیوست؛ زمانی که سی سال از ثبت اتحادیه می‌گذشت.»

نعمتی ادامه داد: «این روزها روند کاری به سمت مدرن بودن گام بر میدارد و ما نیز تلاش می کنیم وارد این مسیر شده و طی یک سال گذشته زیر ساخت خوبی مهیا کرده‌ایم. خرید و فروش اینترنتی یکی از سرویس‌هایی است که فعال شده و اداره پست کارنامه عملکرد خوبی از خود به جای گذاشته و به نرخ رشد 14 درصدی رسیده‌ایم. پرداخت الکترونیکی در اداره پست یکی از مسائلی است که به سرعت در حال پیگیری آن هستیم و در تلاشیم در ادارات پست و پیشخوان‌ها بیش از گذشته از پرداخت الکترونیکی استفاده کنیم.»

نعمتی با اشاره به اینکه در حال حاضر 14 هزار نقطه تماس در سطح کشور وجود دارد؛ افزود: «۵ هزار مسیر مبادله پستی داریم. در سال ۲۰۱۸ بر اساس شاخص‌های جهانی، رتبه کشور ایران در سطح دنیا ۴۸ و رتبه دوم در سطح منطقه به حساب می‌آید.»

معاون وزیر ارتباطات در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه وضعیت کارت سوخت در دفاتر پستی به چه شکلی است، گفت: «طی یک ماه گذشته بحث فعال سازی کارت های سوخت بعد از 4-5 سال دوباره مطرح شد. اداره پست این کار را در دستور خود قرار داد و بیش از ۹ میلیون کارت سوخت توزیع شده و بالای ۹۰ درصد کارت های سوخت به مردم تحویل شده است و ده درصد از آنها در شبکه باقی مانده است.»

نعمتی در رابطه با برنامه‌هایی که برای توسعه شرکت ملی پست دارند، گفت: «سرویس اصلی ما توزیع است و در کنار آن پروژه غرامت را نهادینه کردیم تا اگر کسی نامه‌اش دیر به مقصد رسید، بتواند شکایت کند و به حقش برسد.»

نعمتی با بیان این نکته که شرکت پست ایران در سال‌های گذشته زیان‌ده بوده است، افزود: «۲۰ درصد درآمد سالیانه زیان انباشته داشته‌ایم.»

رئیس هیات مدیره شرکت ملی پست و معاون وزیر ارتباطات در با اشاره به همکاری با استارتاپ‌ها گفت: «در حال تغییر رویکرد هستیم. این تغییر رویکردها می‌تواند بستری را برای برای فعالیت استارتاپ‌ها ایجاد کند. ما بارها برای حضور استارتاپ‌ها فراخوان داده‌ایم و با توجه به برخی تشریفاتی که در کشور وجود دارد، در صدد هستیم با رفع موارد تشریفاتی، شرایط همکاری را مهیا کنیم. از همین طریق برای چندمین مرتبه رسما اعلام می‌کنم که این آمادگی در اداره پست وجود دارد.»

معاون وزیرارتباطات درباره همکاری با الوپیک و الوپست تاکید کرد: «این استارتاپ‌ها در سطح کشور راه اندازی شده و شاهد ترافیک پستی در سرویس جدید هستیم. در رونمایی ما هیچ انحصاری برای شرکت های فعال قائل نشدیم و از همین طریق آمادگی خود برای همکاری با تمام شرکت‌هایی که تمایل دارند را اعلام می‌کنیم.»

ارسال نظر