پهپادهای همیار برای سنجش دمای بدن افراد به کمک پلیس مالزی می‌آیند!

رسانه کلیک - پلیس مالزی در راستای تلاش برای کاهش ابتلا به ویروس کرونا تصمیم گرفته برای سنجش حرارت بدن افراد از پهپادهای همیار استفاده کند.

پهپادهای همیار برای سنجش دمای بدن افراد به کمک پلیس مالزی می‌آیند!

طبق یک گزارش محلی، پلیس مالزی از پهپادها برای تشخیص افرادی استفاده می‌کند که دمای بدن آن‌ها بیش از حد معمول است. این هواپیماهای کوچک بدون سرنشین از سه سال پیش تاکنون در ایالت ترنگانوی مالزی در حال خدمت‌رسانی و کمک به پلیس هستند.

طبق گفته‌های روهیمی مد ایسا، رئیس پلیس بخش مربوطه، هر دِرون (Drone) می‌تواند دمای بدن را از ارتفاع 20 متری تشخیص دهد. پهپادهای همیار پلیس در صورت تشخیص دمای بالاتر از 37.5 درجه سلسیوس (99.5 درجه فارنهایت) نور قرمزی را از خود ساطع می‌کنند. این ماشین‌های پرنده کوچک، نقش بسزایی در شناسایی افراد مشکوک به ابتلای کویید 19 دارند.

دولت مالزی از روز سه‌شنبه، سومین قرنطینه سراسری خود را در کشور آغاز کرده است. واحدهای پزشکی و بهداشتی در حال کشمکش و مجادله با موج جدید موارد ابتلا به ویروس کرونا هستند. طبق اخبار Channel News Asia، تعداد بیماران بحرانی کووید 19 امروز به بالاترین رقم خود در سیزدهمین روز متوالی رسیده است.

اوایل پاندمی بود که مقامات کشورهای هندوستان، ایتالیا، عمان، ایالات متحده و چین به طور آزمایشی شروع به استفاده از پهپادهای همیار برای نظارت روی دمای بدن افراد کردند. البته این نظارت‌ها چندان بی حاشیه نبود و گلایه‌های متعددی را با خود به همراه داشت. به عنوان مثال، پلیس ایالت کانکتیکات آمریکا مجبور شد به دلیل مسائل مربوط به حریم شخصی و انتقاد ساکنین محلی، کاربرد دِرون را جهت مشاهده علائم بیماری و ردیابی فاصله بین افراد متوقف کند.

ارسال نظر