کشف پولشویی‌های نجومی با ارز دیجیتال در برزیل

دادگستری برزیل مجوز مسدود کردن حساب‌ها و گرفتن دارایی‌های 2 شخص و 17 شرکت را صادر کرد.

کشف پولشویی‌های نجومی با ارز دیجیتال در برزیل

پولشویی توسط صرافی ارزهای دیجیتال در برزیل

پلیس مدنی برزیل در جریان تحقیقات پولشویی از طریق صرافی ارزهای دیجیتال، 172 میلیون رئال برزیل، معادل 33 میلیون دلار آمریکا را توقیف کرد.

در طی عملیاتی که در سائوپائولو و دیادما انجام شد، پلیس برزیل شش حکم جستجو را انجام داد و پس از آن دادگستری برزیل مجاز به مسدودکردن حساب‌ها و توقیف دارایی‌های 2 فرد و 17 شرکت شد. در بیانه رسمی ارائه شده نام این افراد و شرکت‌ها ذکر نشده است.

تحقیقات نشان داد که صرافی‌های ارز دیجیتال بیت‌کوین تهیه می‌کردند و آن را به شرکت‌های ساختگی می‌فروختند تا دسترسی سازندگان آن‌ها به سیستم بانکی را تسهیل کنند.

پلیس این کشور گفت که در یک دوره پنج‌ماهه، یکی از صرافی‌ها 1.93 میلیون دلار دارایی دیجیتال را با شش شرکت جعلی معامله کرده است، درحالی‌که هشت شرکت جعلی دیگر نیز در همین مدت 2.9 میلیون دلار ارز دیجیتال به دست آورده‌اند.

پلیس برزیل گفت که این صرافی‌ها هویت نهادهای مورد معامله یا منشأ معاملات را تأیید نمی‌کردند و افزود که این صرافی‌ها آگاهانه به نمایندگی از یک سازمان جنایتکارانه که به پولشویی از طریق ارزهای دیجیتال مشغول بود، فعالیت می‌کردند.

طبق تحقیقات، این افراد پول‌ها را برای شرکت‌های خارجی ارسال می‌کردند و متعاقبا با شبیه‌سازی معاملات فروش یا ارائه خدمات، مبالغ را پس می‌گرفتند.

بررسی‌های اولیه نشان داد که این شرکت‌ها معاملات زیادی را بین خود انجام می‌دادند و سپس پول را به واسطه‌هایی که مسئولیت دستیابی به دارایی‌های دیجیتال و تحویل کد هش به مشتریان خود بودند، منتقل می‌کردند.

بیشتر بخوانید: سلطان بیت کوین برزیل دستگیر شد! | مفقود شدن ۷،۰۰۰ بیت کوین

ارسال نظر