پیامک جعلی ابلاغیه قضائی حساب ۶۰۰ نفر را هک کرد!

به گفته سرپرست پلیس فتا استان البرز، باند حرفه ای کلاهبرداران اینترنتی که توانسته بودند اطلاعات حساب ۶۰۰ نفر از شهروندان را با ارسال پیامک ابلاغیه قضائی هک کنند، دستگیر و منهدم شدند.

پیامک جعلی ابلاغیه قضائی حساب ۶۰۰ نفر را هک کرد!

سرهنگ "رسول جلیلیان" در تشریح این پرونده اظهار داشت: «پس از ارجاع پرونده‌ای با موضوع برداشت غیرمجاز مبلغ قابل توجهی از حساب یکی از شهروندان، بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا البرز قرار گرفت. بررسی‌های اولیه حاکی از آن بود که مالباخته پس از دریافت پیامک جعلی ابلاغیه قضائی وارد لینک ارسال شده از سوی کلاهبرداران شده و اطلاعات حساب آنها از این طریق به سرقت رفته است.»

بیشتر بخوانید: هشدار پلیس فتا به کاربران تلفن همراه: موج تازه کلاهبرداری آنلاین و پیامکی

وی افزود: «پس از ورود به درگاه جعلی ساخته شده توسط کلاهبرداران، بدافزاری وارد تلفن همراه مالباختگان شده و پیامک جعلی قضائی به مخاطبان آنها نیز ارسال می‌شد. با وجود اینکه متهمان پس از فیشینگ اقدام به پولشویی و جابجایی مکرر وجوه در کارت های اجاره ای می‌کردند، اما ماموران پلیس فتا پس از چندین روز اقدامات پلیسی در نهایت موفق به شناسایی سه نفر از کلاهبرداران شدند. بلافاصله با هماهنگی قضائی مأموران به مخفیگاه متهمان در شهر قدس اعزام و در یک اقدام غافلگیرانه هر ۳ متهم را دستگیر کردند.»

سرهنگ جلیلیان ادامه داد: «در بازرسی از مخفیگاه متهمان اطلاعات حساب ۶۰۰ نفر از شهروندان و همچنین اقلام و تجهیزاتی از قبیل تلفن‌همراه و کامپیوتری که کلاهبرداران از طریق آن اقدام به ارسال پیامک جعلی می‌کردند کشف شد.»

همچنین بخوانید: رکورد عجیب فیشینگ سایت های داخلی

منبع: جام جم آنلاین

ارسال نظر