پیش بینی 17،800 دلاری برای قیمت اتریوم تا پایان سال 2025

نظرسنجی انجام شده توسط فایندر (Finder) از کارشناسان ارزهای دیجیتال، نتایج بسیار جالبی راجع به قیمت اتریوم ارائه داد.

پیش بینی 17،800 دلاری برای قیمت اتریوم تا پایان سال 2025

پیش بینی 17،800 دلاری برای قیمت اتریوم

پیش بینی رشد قیمت اتریوم پیش بینی رشد قیمت اتریوم

قیمت اتریوم می‌تواند از ارز دیجیتال پیشرو بازار، بیت کوین، پیشی بگیرد و بیش از 150 درصد رشد کند و به 4596 دلار برسد. طبق نظر هیئت کارشناسان ارزهای دیجیتال عملکرد آن می‌تواند به‌گونه‌ای باشد که تا سال 2025 هر اتریوم 17،810 دلار ارزش داشته باشد.

این ارقام میانگین پیش بینی 27 نفر از 42 متخصصی است که فایندر از آن‌ها سؤال کرده است و پیش بینی قیمت این ارز دیجیتال را از آن‌ها پرسیده است. درحالی‌که هیئت متخصصان معتقدند قیمت اتریوم در سال جاری بیش از دوبرابر خواهد شد، آن‌ها همچنین پیش بینی می‌کنند که تا دسامبر سال 2025 قیمت آن به بیش از 17،800 دلار خواهد رسید و تا دسامبر سال 2030 هر اتریوم را باید با 71،700 دلار مبادله کرد.

آخرین پیش بینی توسط یک کارشناس که معتقد است قیمت اتریوم تا آن زمان به 1 میلیون دلار خواهد رسید، کمی منحرف شده است. با نگاهی به میانه داده‌ها، پیش بینی اکثر این افراد به قیمت 20،000 دلار اشاره دارد. این پیش بینی قیمت در اوایل سال جاری توسط رائول پال، مدیر سابق گلدمن ساکس، بر اساس قانون متکالف (Metcalfe's Law) انجام شد.

قانون متکالف یک قانون دررابطه‌با ارزش شبکه است و بر طبق آن ارزش یک شبکه با مجذور تعداد کاربرانش (n 2 ) افزایش می‌یابد.

دانیل پولوتسکی، بنیان‌گذار و مشاور ارشد Coinflip، در نظرسنجی فایندر پیش بینی‌هایی مطابق با میانگین پانل را اظهار کرد و انتظار داشت که قیمت اتر در پایان سال به 4،000 دلار برسد و تا سال 2030 نیز قیمت 64،000 دلاری داشته باشد. او در بیانیه‌ای گفت: «قیمت اتریوم تا حد زیادی چرخه‌های هاوینگ بیت کوین را دنبال می‌کند، اگرچه ممکن است باگذشت زمان این رابطه ازهم‌گسیخته شود.»

رابطه اتریوم و بیت کوین

پولوتسکی خاطرنشان کرد که درحالی‌که اتریوم به توسعه موارد استفاده‌ای ادامه می‌دهد «که بیت کوین نمی‌تواند به آن برسد»، و به همین دلیل قیمت آن ممکن است با سرعتی بالاتر از بیت کوین رشد کند. مدیرعامل Morfer، مارتین فرولر و رئیس زنجیره بلوک RealFevr، پدرو فبررو، نشان دادند که تا پایان سال جاری، اتریوم قیمت 10،000 دلاری را به خود خواهد دید.

فرولر گفت که اتریوم «توانایی تأمین زیرساخت‌های مالی جهانی آینده» را دارد. در مجموع 93 از اعضای هیئت کارشناسان اظهار داشتند که اتریوم سرانجام بیشتر از بیت کوین معامله خواهد شد و 56 درصد نیز عقیده دارند که علی‌رغم همه رقبای خود، سلطه خود را در فضای مالی غیرمتمرکز یا دیفای (DeFi) حفظ خواهد کرد.

مدیرعامل CoinSmart، جاستین هارتزمن از هر دو موقعیت دفاع کرد و در بیانیه‌ای، گفت: «مردم دوست ندارند با بیت کوین معامله کنند زیرا آن بیشتر مانند یک ذخیره ارزش است. از طرف دیگر، اتریوم یک اکوسیستم چندمیلیارددلاری ایجاد کرده است، بنابراین تعدد معاملات اتریوم قطعا بسیار بیشتر خواهد بود.»

در مورد احتمال که پیشی گرفتن اتریوم از بیت کوین و به‌دست‌آوردن عنوان ارز دیجیتال شماره یک از نظر ارزش بازار، 68 درصد از پاسخ‌دهندگان گفتند که آن را در آینده می‌بینند، درحالی‌که 58 درصد از افراد آن را برای 5 سال آینده پیش بینی می‌کنند.

بیشتر بخوانید: رشد قیمت اتریوم و پیشی گرفتن آن از بیت کوین ممکن است زودتر از انتظار اتفاق بیفتد!

Forrest Przybysz، تحلیلگر ارشد سرمایه‌گذاری ارزهای دیجیتال در Token Metrics، فاش کرد که اوج قیمت اتریوم را تا پایان سال 8،000 دلار می‌داند و معتقد است که پیشی گرفتن آن از بیت کوین در سال آینده رخ می‌دهد که بخشی از آن به دلیل انتقال شبکه اتریوم به فرایند اثبات سهام است.

ارسال نظر