گوشی انعطاف پذیر پیکسل فولد گوگل به زودی آماده عرضه به بازار می‌شود

رسانه کلیک – نخستین گوشی انعطاف پذیر گوگل یعنی پیکسل فولد احتمالا تا پایان سال 2021 در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌گیرد. این محصول به پنل اولد 7.6 اینچی مجهز شده است.

گوشی انعطاف پذیر پیکسل فولد گوگل به زودی آماده عرضه به بازار می‌شود

ماه اوت بود که خبر ساخت گوشی پیکسل فولد (Pixel Fold) فضای مجازی را پر کرد. اما این‌طور که پیداست نخستین محصول انعطاف پذیر گوگل بسیار سریع‌تر از انتظار پا به عرصه رقابت می‌گذارد. به گزارش سایت کره‌ای TheElec، کمپانی سامسونگ از ماه اکتبر مراحل تولید پنل های اولد (OLED) انعطاف پذیر گوگل، ویوو و شیائومی را آغاز خواهد کرد.

گوگل سال 2019 موفق شد یک پتنت جالب را برای صفحه نمایش انعطاف پذیر به نام خود ثبت کند. شرکت آن زمان از ارائه توضیحات بیشتر درباره گوشی انعطاف پذیر خود امتناع کرد. اکنون می‌دانیم این محصول با کدنام Passport شناخته شده و تقریبا آماده عرضه به بازار است. پاسپورت ماه گذشته نیز در کد اندروید 12، کنار کدنام ­های دیگر به نمایش درآمد. گفته می‌شود که این کدنام ­ها متعلق به گوشی پیکسل 6 و نسخه 5G پیکسل 5a هستند.

طبق اطلاعات موجود در رسانه خبری TheElec، گوشی انعطاف پذیر گوگل مجهز به پنل 7.6 اینچی یک‌تکه است که به سمت داخل خم می‌شود. هنوز معلوم نیست آیا طراحی نمایشگر متعلق به خود شرکت است یا خیر. با این حال از آنجا که سامسونگ به صورت قراردادی مسئولیت ساخت پنل ها را بر عهده گرفته، بعید نیست بخشی از طراحی پیکسل فولد را نیز بر عهده داشته باشد.

بد نیست بدانید سامسونگ در حال حاضر در زمینه تولید شیشه فوق باریک برای نمایشگر هم فعالیت دارد ( گوشی انعطاف پذیر پیکسل گوگل از پوشش UTG سامسونگ بهره می‌برد ).

ارسال نظر