چرا قیمت شیائومی نسبت به سایر برندها بهتر است؟

رشد روزانه تقاضا برای گوشی های هوشمند در چند سال اخیر، موجب گسترش بازار فروش تلفن های همراه شده است. با وجود آن‌ که پیش از این شرکت هایی مانند نوکیا در این حوزه فعالیت داشتند، اما بسیاری از شرکت ها در همان نخستین سال های فعالیت از میدان رقابت کنار رفته و تا مدت ها بازی را به دو شرکت سامسونگ و اپل واگذار کردند.

چرا قیمت شیائومی نسبت به سایر برندها بهتر است؟

از سال 2011 بود که شرکت چینی شیائومی با تولید گوشی های ارزان و مطابق با درخواست کاربران، به رقابت با دو شرکت دیگر پرداخت و به سرعت به محبوب ترین برند درمیان کاربران تبدیل شد. اما مهم ترین دلیل این محبوبیت چیست؟ بسیاری قیمت گوشی شیائومی را دلیل باقی ماندن این شرکت در میدان رقابت می‌دانند. مناسب بودن قیمت گوشی های شیائومی تا جایی پیش رفته که این شرکت را در سال 2021 به رتبه نخست فروش گوشی های هوشمند در جهان تبدیل ساخته است. اما چرا شیائومی قیمت مناسبی نسبت به رقبا دارد؟

هدف از تأسیس کمپانی شیائومی؛ آسان ساختن زندگی کاربران

در گام نخست جست‌وجوی علت مناسب بودن قیمت شیائومی نیاز است تا به هدف تأسیس این شرکت بپردازیم:

شرکت شیائومی در سال 2011 با هدف گسترش بازار خود در حوزه‌ی جغرافیایی آسیای جنوبی تأسیس شد. هدف اصلی این شکل‌ گیری، رشد گوشی های هوشمند ارزان قیمت در بازار آسیا به عنوان محدوده اصلی فروش گوشی های شیائومی بود تا تمام کاربران کشورهای آسیایی با جمعیت زیاد، بتوانند از برندی جدید با امکانات بالا برای زندگی آسان تر برخوردار شوند.

اما طولی نکشید که شیائومی با چنین هدفی نه تنها به سراسر آسیا بلکه به دیگر قاره ها وارد شد و به قطب مهمی در فروش گوشی های هوشمند جهان تبدیل گردید.

قیمت ارزان شیائومی برای مخاطبانی از طبقه متوسط

با توجه به هدفی که شیائومی در نظر دارد، بیشتر مخاطبانش از طبقه‌ای متوسط می‌آیند. در نتیجه این شرکت برای حفظ رضایت آن ها، گوشی های خود را در دسته بندی هایی متفاوت با نام های سری گوشی های می و ردمی و سری گوشی پوکو ارائه می‌دهد.

توجه شیائومی به اقشار گوناگون در این دسته بندی به خوبی مشهود بوده و این شرکت قیمت مناسب را در کنار تنوع در کارایی بالا برای افراد معین ساخته است.

آیا پائین بودن قیمت شیائومی، مانع از خرید آن می‌شود؟

شاید هنگام خرید گوشی شیائومی ارزان بودن آن، خریدار را دچار تردید نماید. اما ارزانی دلیلی بر بی کیفیتی یا عملکرد ضعیف تر محصولات این شرکت نیست.

چرا که شیائومی برای افراد متفاوت با سلایق گوناگون گوشی های خود را طراحی می‌کند. بنابراین ارائه حق انتخاب های گوناگون شیائومی، از نظر کیفیت و قیمت، هم طرفداران پرچمدار و هم میان رده یا پوکو را راضی می‌سازد.

دلایل مناسب بودن گوشی شیائومی

اگر بخواهیم دلایل مناسب بودن قیمت گوشی های شیائومی را در یک دسته بندی کلی قرار دهیم، می‌توانیم بگوئیم:

  1. با توجه به رشد روزافزون بازارهای آنلاین فروش گوشی، شیائومی از این موقعیت استفاده بهینه کرده تا خریدار بدون هیچ واسطه‌ای خریدی مطمئن را انجام دهد.
  2. بسیاری از برندها، در بودجه سالانه خود مبلغی برای تبلیغات در نظر گرفته و هزینه آن را با افزایش قیمت محصولات، به دست می‌آورند. اما تبلیغات شیائومی در دنیای دیجیتال امروز به دست شبکه های مجازی سپرده شده تا هزینه بسیار کمی برای آن صرف شود و مخاطب هزینه ای پرداخت ننماید.
  3. شیائومی برای رسیدن به جایگاه کنونی بسیار تلاش کرده و با شناخت بیشتر کاربران و تنوع مدل گوشی های خود، رشد یافته است. بنابراین برای نزدیک تر شدن و شناخت هرچه بیشتر مخاطبان، از آمار و ارقام دقیق بهره می‌برد تا بهترین را از جهات کیفیت، قیمت و خدمات پس از فروش ارائه دهد.
  4. با شناخت بیشتر مخاطب، گوشی های شیائومی به گونه ای طراحی می‌شوند تا از ویژگی های کاربردی و امکانات آن ها مدت زمانی طولانی استفاده شده و بسیاری از نیازهای مخاطبان را برطرف نمایند. برای مثال اگر به دنبال یک گوشی مناسب برای بازی و عکاسی باشید، جدیدترین گوشی شیائومی با نام شیائومی می 11 (Xiaomi Mi 11) با بالاترین کیفیت دوربینِ موجود در بازار و نرخ نوسازی 120 هرتز در هر دو زمینه عکس و بازی همراه شما خواهد بود.

  1. شیائومی شرکتی است که نه تنها در زمینه تولید گوشی سرآمد است، بلکه در زمینه ساخت محصولات هوشمند در تمام حوزه ها نیز فعالیت دارد. وجود چنین کارخانه ای باعث شده بیشتر قطعات شیائومی با بهترین کیفیت و کم ترین هزینه درون کارخانه شیائومی تولید شوند.
  2. شیائومی یک اصل را برای خود برگزیده و آن جلب رضایت طرفداران زیاد خود برای فروش بالاتر است. به همین دلیل طراحی گوشی های شیائومی به گونه ای است که در رنگ، ظرفیت و کیفیت تنوع دارند. رنگ های شاد گوشی شیائومی پوکو ام 3 (Xiaomi POCO M3) یا تفاوت دوربین اصلی شیائومی می 10 تی (Xiaomi Mi 10T) با شیائومی می 10 تی پرو(Xiaomi MI10T Pro) نمونه هایی از توجه به خواسته های مخاطبان است.

جمع بندی

شیائومی مجموعه ای از گوشی های هوشمند را در کنار یکدیگر قرار داده تا برای انتخاب بهترین به مخاطب کمک نماید. مناسب بودن قیمت شیائومی به دلیل وجود بهترین گارانتی و کیفیت، موجب شده است تعداد بالایی از جمعیت جهان به خانواده بزرگ می، بپیوندند، تا برای امکانات بالا هزینه ای کم تر بپردازند.

بنابراین مهم نیست که در سبد خرید شما جدیدترین گوشی شیائومی قرار دارد یا مدلی قدیمی تر، شیائومی برای همه قیمت مناسب قرار داده تا دیگر نگرانی از صرف هزینه بالا برای بهترین نداشته باشند.

ارسال نظر