چه افرادی کرونا دلتا می‌‌گیرند؟

کرونای دلتا قوی‌ترین جهش ویروس کروناست که تاکنون مشاهده شده و دلیل آن هم این است که نسبت به انواع قبلی سرعت انتشار بالاتری دارد. در این مقاله قصد داریم به این سوال پاسخ دهیم که چه افرادی کرونا دلتا می‌گیرند.

چه افرادی کرونا دلتا می‌‌گیرند؟

شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد کرونا دلتا خطر بستری شدن در بیمارستان را افزایش می‌دهد و از همه مهم‌تر، در برابر واکسن‌هایی که تاکنون تولید شده، مقاومت بیشتری دارد.

نوع دلتا که برای اولین بار در اواخر سال گذشته در هند کشف شد و باعث ایجاد موج دوم عفونت و مرگ هزاران نفر شد، اکنون به سرعت در سراسر جهان در حال شیوع است.

سازمان بهداشت جهانی هفته گذشته هشدار داد که کرونا دلتا قدرت انتشار بیشتری نسبت به انواع دیگر ویروس کرونا دارد و آسیب‌پذیرترین افراد را انتخاب می‌کند.

چه افرادی کرونا دلتا می‌ گیرند؟

به تازگی اطلاعاتی در انگلیس منتشر شده است که نشان می‌دهد نوع دلتا تا چه اندازه گسترش یافته است و کدام گروه‌ها بیشتر در معرض خطر هستند. در مقاله قبلی به افرادی که در برابر کرونا مقاوم هستند اشاره کردیم.

بر اساس آخرین داده‌های بهداشت عمومی انگلستان، ویروس بیشتر افراد جوان واکسینه نشده و افرادی که بطور کامل دوز واکسن دریافت نکرده‌اند، را درگیر می‌کند. اما بیشتر از همه افراد مسن در معرض خطر مرگ ناشی از عفونت هستند.

آخرین آمار از وضعیت کرونا دلتا در انگلیس بین اوایل فوریه و اواسط ژوئن نشان‌دهنده 92.029 مورد بیمار بوده است!

تقریبا 82.500 مبتلا، در افراد زیر 50 سال ثبت شد که اکثریت (53.822 مورد) در افراد واکسینه نشده مشاهده شده است؛ و اما در گروهی که واکسینه نشده‌اند، فقط 976 مورد افراد بالای 50 سال بودند. با این وجود، داده‌ها در انگلیس نشان داد که 117 مرگ بر اثر دلتا وجود داشته است که اکثر آنها در گروه سنی بالای 50 سال بوده‌اند.

همچنین 8 مورد فوتی در افراد زیر 50 سال گزارش داده شده است که 6 مورد از آنها در افراد واکسینه نشده و 2 مورد دیگر در افرادی که یک دوز واکسن دریافت کرده اند رخ داده است.

واکسیناسیون چقدر موثر است؟

از آمار و ارقام می‌توانیم متوجه شویم که واکسینه شدن در مقابل کرونا دلتا بسیار موثر است، همچنین از مرگ و میر یا عفونت شدید جلوگیری می‌کند.

از مجموع 92.029 مورد مبتلا به دلتا، تقریبا 20.000 مورد در افرادی که یک دوز واکسن Covid دریافت کرده‌اند ثبت شده و 7.235 مورد در افرادی که دو دوز دریافت کرده‌اند، گزارش شده است.

لازم به ذکر است هیچ واکسنی در حال حاضر ارائه نشده است که 100٪ از مبتلا شدن محافظت کند، اگرچه اکثر واکسن‌های مجاز در حال حاضر از ایمنی خوبی برخوردار هستند.

ارسال نظر