چین برای اولین بار در زمینه پتنت‌های هوش مصنوعی از ایالات متحده پیشی گرفت

رسانه کلیک - چین برای اولین بار در زمینه پتنت‌های هوش مصنوعی از ایالات متحده پیشی گرفته است و همواره در تلاش است که در این زمینه پیشرفت کند.

چین برای اولین بار در زمینه پتنت‌های هوش مصنوعی از ایالات متحده پیشی گرفت

چین و ایالات متحده در حال رقابت با یکدیگر هستند تا به عنوان رهبر اصلی فناوری نسل بعدی شناخته شوند. اکنون، برای اولین بار چین از نظر درخواست‌های پتنت مربوط به هوش مصنوعی (AI) از ایالات متحده پیشی گرفته است. براساس گزارش SCMP ، این توسعه و پیشرفت توسط لی یوشیائو، معاون آکادمی مطالعات فضای مجازی چین در هفتمین کنفرانس جهانی اینترنت (WIC) فاش شده است. چین اکنون موقعیت خود را برای پیشرو بودن در هوش مصنوعی تقویت می‌کند.

طبق این گزارش، چین بیش از 110،000 پتنت هوش مصنوعی در سال گذشته ثبت کرده است، که این مقدار بیش از پتنت های ثبت شده توسط ایالات متحده است اما تعداد پتنت‌های ثبت شده توسط این کشور اعلام نشده است.

همانطور که در بالا ذکر شد، هر دو کشور چین و ایالات متحده در تلاش هستند تا بر بازار فناوری‌های پیشرفته مانند 5G، هوش مصنوعی و محاسبه کوانتومی تسلط داشته باشند. با رشد چین در این زمینه ها، ایالات متحده تصمیم گرفته است که چندین تحریم و محدودیت تجاری برای شرکت های چینی اعمال کند.

با این حال، چین مصمم است که تا سال 2030 به رهبر جهان در فناوری هوش مصنوعی تبدیل شود. برای همین، این کشور در حال کار روی سناریوهای کاربردی خود همراه با سرمایه گذاری سنگین در این فناوری است. این امر همچنین نگرانی‌هایی را در مورد مسائل اخلاقی و همچنین امنیتی ایجاد کرده است.

طبق گزارش شرکت تحقیقاتی iiMedia در سال گذشته، «نظارت» بزرگترین کاربرد هوش مصنوعی در چین بود که 53.8 درصد از کل کاربرد سیستم‌های مجهز به هوش مصنوعی را تشکیل داده است و پس از آن حوزه‌های امور مالی و بازاریابی به ترتیب با میزان 15.8 و 11.6 درصد بیشترین کاربرد را دارند.

ارسال نظر