کابل کشی اینترنت به قاره آفریقا ؛ پروژه جدید فیسبوک و چند شرکت مخابراتی

رسانه کلیک - فیسبوک با همکاری چند شرکت بزرگ مخابراتی از جمله China Mobile International ،MTN GlobalConnect ،Orange و Vodafone در حال کار روی پروژه کابل کشی اینترنت به قاره آفریقا و برخی کشورهای اروپایی و حتی خاورمیانه است. 

کابل کشی اینترنت به قاره آفریقا ؛ پروژه جدید فیسبوک و چند شرکت مخابراتی

این پروژه زیربنای کابل اینترنتی به طول 23 هزار مایل را فراهم کند. هدف از این پروژه ارائه سرویس اینترنت پرسرعت برای حدود 1.3 میلیارد ساکنین این مناطق است که از تکنولوژی اینترنت محروم هستند.

این پروژه 2Africa نام دارد و تا 2014 میلادی تکمیل می شود. طول این کابل تقریبا انداز محیط کره زمین است و اینترنت را برای 23 کشور از جمله غنا، ساحل عاج، گابن، ماداگاسکار، عربستان سعودی و سودان فراهم خواهد کرد. همچنین این کابل از میان دریای سرخ و مدیترانه نیز می گذرد و برای ایتالیا و اسپانیا نیز سرویس اینترنت فراهم می کند.

فیسبوک می‌گوید: «این سرویس به افزایش ظرفیت شبکه اینترنت کمک می‌کند و دسترسی مردم و کسب‌وکارها به اینترنت را ارتقا می‌دهد. ما قبلا تاثیرات مثبت گسترش سرویس اینترنت روی جوامع را مشاهده کرده‌ایم.»

کابل کشی اینترنت به قاره آفریقا نقشه اتصال کابل‌های اینترنتی فیسبوک به 23 کشور در سه قاره جهان

فیسبوک و اپراتورهای مخابراتی همکار در پروژه کابل کشی اینترنت به قاره آفریقا هنوز فاش نکردند که چه مقدار پول برای این پروژه سرمایه‌گذاری می‌کنند.

در مقایسه با کابل های فیبر نوری، کابل های اینترنت فیسبوک در عمق بیشتری از کف اقیانوس قرار می گیرند تا از خطر برخورد لنگر کشتی ها و موارد دیگر در امان باشند. همچنین در این پروژه از فناوری جدیدی به نام SDM1 استفاده می‌شود که در مقایسه با فناوری کابل نوری عملکرد بهتری دارد و اطلاعات بیشتری را منتقل می‌کند.

ارسال نظر