شکایت دسته‌جمعی کاربران کوین بیس از بسته شدن حساب‌هایشان

رسانه کلیک - شش کاربر صرافی ارزهای دیجیتال کوین بیس از این شرکت به صورت گروهی شکایت کرده‌اند. این کاربران کوین بیس مدعی هستند که حساب‌هایشان به‌اشتباه بیش از چند ماه مسدود شده است.

شکایت دسته‌جمعی کاربران کوین بیس از بسته شدن حساب‌هایشان

این گروه به دنبال دریافت خسارت بیش از ۵ میلیون دلاری برای خود و دیگر کاربران کوین بیس است که در چهار سال گذشته در این صرافی حساب باز کرده و از دسترسی به حساب خود برای مدت‌زمان طولانی منع شده‌اند.

در شکایتی که روز جمعه (14 خرداد 1400) در دادگاه فدرال سانفرانسیسکو ثبت شد، جوزف ترسدر (Joseph Treseder) از اوکلاهاما ادعا کرد که او 30،000 دلار در دسامبر گذشته برای خرید ارز دیجیتال ریپل در کوین بیس سپرده‌گذاری کرد اما یک ماه بعد، او با پیام خطای "اطلاعات هویتی ورود به سیستم معتبر نیست" مواجه شد. با وجود تماس گرفتن و ارسال ایمیل چندین باره به شرکت و انجام اقدامات درخواست شده برای تأیید هویت وی، ترسدر می‌گوید که بازیابی حساب او ماه‌ها طول کشید.

ترسدر و دیگر کاربران اظهار دارند که مسدود شدن حساب‌هایشان آن‌ها را مبادله کردن و یا برداشت وجوه و دارایی‌شان منع کرده و در برخی موارد هنگام ریزش قیمت موجب ضرر کردن آن‌ها شده است. آن‌ها کوین بیس را مسئول این اتفاقات بد می‌دانند و می‌گویند که این شرکت نباید اجازه چنین اتفاقی را بدهد.

در متن این شکایت آمده است:

کوین بیس برنامه‌ای دارد که در آن به کاربران خود اجازه دسترسی به حساب‌ها یا دارایی‌هایشان را به دلایل دلخواه، برای مقادیر زمان دلخواه نمی‌دهد و در نتیجه کاربران قادر به سرمایه‌گذاری، خرج، پس‌انداز، سود، استفاده و یا حتی برداشت دارایی‌هایشان نخواهند بود.

در پاسخ، یک سخنگوی کوین بیس بیانیه زیر را ارائه کرد:

ما همه نگرانی‌های مشتری‌هایمان را جدی می‌گیریم. ما از این شکایت آگاه هستیم و در حال بررسی این ادعاها هستیم، اما در این زمان پاسخ دیگری نداریم.

در حال حاضر این شکایت‌ها تنها اتهام هستند و صحت آن‌ها مشخص نیست. ممکن است این اتهامات کاملا صادق باشند و یا ممکن است این کاربران کوین بیس اشتباهی انجام داده باشند که مسدود شدن حساب‌هایشان را توجیه کند. درهرصورت، این طرح دعوی به‌احتمال زیاد توجه بیشتری به اقدامات خدمات مشتریان کوین بیس جذب خواهد کرد. کیفیت خدمات مشتریان کوین بیس همیشه در میان کاربران این صرافی موردبحث بوده و یکی از نقاطی ضعف کوین بیس محسوب می‌شود.

ارسال نظر