کارکنان آمریکایی تیک تاک قصد شکایت از دولت ایالات متحده را دارند

رسانه کلیک - پس از فرمان ترامپ مبنی بر تحریم شرکت تیک تاک، کارکنان آمریکایی تیک تاک قصد دارند از دولت ترامپ شکایت کنند. آن‌ها می‌گویند اجرای این دستور از پرداخت حقوق آن‌ها جلوگیری می‌کند.

کارکنان آمریکایی تیک تاک قصد شکایت از دولت ایالات متحده را دارند

ترامپ حدود یک هفته قبل فرمان اجرایی جدید تحریم شرکت بایت دنس را امضا کرد. با اجرای این دستور هر نوع ارتباط مالی شرکت‌های آمریکایی با این کمپانی و شرکت‌های زیرمجموعه آن مانند تیک تاک از ۳۰ شهریور ممنوع خواهد شد.

دستور ترامپ کلی است و هنوز مشخص نیست که اجرا شدن آن‌ها از پرداخت حقوق به کارکنان تیک‌تاک می‌شود ممانعت می‌کند یا خیر. به همین علت کارکنان آمریکایی تیک تاک قصد دارند از دولت آمریکا شکایت کنند.

یکی از وکلای آمریکایی به نام مایک گادوین توییتی را در روز پنج‌شنبه منتشر کرد و در آن اعلام کرد که به همراه برخی از وکلای دیگر می‌خواهند از این پرونده دفاع کنند. به گفته او این تصمیم افراطی باعث به خطر افتادن حقوق اساسی کارکنان آمریکایی تیک تاک مانند حق دریافت دستمزد شده است.

یکی از کارکنان آمریکایی تیک تاک به نام مایک رایان این وکیل را استخدام کرده است. او با راه‌اندازی کمپین در سایت GoFundMe توانسته است حدود هزاران دلار پول جمع کند تا دادگاه را به تغییر فرمان اجرایی ترامپ متقاعد کند. به گفته رایان این دستور باعث قطع دستمزد ۱۵۰۰ کارمند بایت دنس و تیک تاک از تاریخ ۳۰ شهریورمی‌شود.

تیک تاک ادعا کرده است تحریم بایت دنس غیرقانونی است. او در پرونده‌ای جداگانه می‌خواهد از دولت آمریکا شکایت کند. این شرکت می‌گوید نقشی در پرونده شکایت کارکنان این شرکت از دولت آمریکا ندارد اما به تلاش آنها احترام می‌گذارد.

دولت آمریکا گفته است دولت چین با استفاده از داده‌هایی که تیک تاک از کاربران آمریکایی جمع آوری می‌کند، می‌تواند به اطلاعات شخصی آمریکایی‌ها دسترسی پیدا کنند و از آنها جاسوسی کند. تیک تاک نیز به این اتهام واکنش داد و گفت داده‌های کاربران آمریکایی را در چین ذخیره نکرده و آنها را به دولت چین نداده است.

ارسال نظر