کد خبر:1304399
اشتراک گذاری
مرتب‌سازی نظرها براساس:

کارگروه نظارت بر خدمات ICT در نوروز تشکیل شد

رسانه کلیک - کارگروه نظارت بر کیفیت خدمات در ایام نوروز با عنوان «کارگروه نوروز ۱۴۰۰» با هدف حفظ و ارتقای کیفیت خدمات در نوروز، مدیریت ترافیک و ارایه خدمات باکیفیت به مشترکان سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی تشکیل شد.

 این کمیته با مدیریت معاون امورپستی، ارتباطی و فناوری اطلاعات رگولاتوری و حضور نمایندگان شرکتهای ارتباطات زیرساخت، مخابرات ایران، ارتباطات سیار ایران، خدمات ارتباطی ایرانسل، خدمات ارتباطی رایتل، شاتل، های وب و آسیاتک تشکیل شد.

«مجید حقی» معاون امور پستی، ارتباطی و فناوری اطلاعات رگولاتوری گفت: پیش از تشکیل کارگروه نوروز ۱۴۰۰، با هدف حفظ کیفیت خدمات به ویژه در ساعات پر ترافیک نزدیک تحویل سال، دریافت مجوزهای تردد برای تیمهای فنی و عملیاتی اپراتورها و آمادگی برای افزایش حجم ترافیک صوت و دیتا در نوروز، بخشنامه ای به اپراتورها ابلاغ شد.

وی افزود: براساس تصمیمات این کارگروه، اپراتورها موظف شدند اقدامات لازم درباره بررسی و کنترل تغذیه سایتها و تجهیزات ارتباطی و افزایش تاب آوری آنها در مواقع بحران را انجام داده و منابع تغذیه پشتیبان برای سایتها را تامین کنند.

حقی در ادامه عنوان کرد: علاوه بر این، اپراتورها باید برای افزایش ظرفیت لینک‌های ارتباطی اقدام کرده و مشکل اشباع در لینک‌های انتقال و اینترنت را نیز رفع کنند.

معاون امور پستی، ارتباطی و فناوری اطلاعات رگولاتوری درباره تعهدات شرکت‌های ارتباطات زیرساخت و مخابرات ایران گفت: در این کارگروه شرکت ارتباطات زیرساخت و شرکت مخابرات ایران متعهد شده است لینک‌های مورد نیاز اپراتورها برای رفع مشکل اشباع و افزایش ظرفیت شبکه را در اختیار آنها قرار دهد.

وی انجام هماهنگی با مناطق نه گانه رگولاتوری برای ترددهای درون استانی، برون استانی، بین شهری و شبانه‌روزی تیمهای عملیاتی اپراتورها در ایام نوروز را یکی دیگر از اقدامات این کارگروه دانست و بیان کرد: تیم‌های فنی و عملیاتی شرکت ارتباطات زیرساخت و اپراتورها موظف شدند در تمام ساعات شبانه روز پاسخگوی مشترکان باشند.

حقی افزود: مشترکان می‌توانند در صورت بروز مشکل در اپراتور همراه اول با شماره ۹۹۹۰، در ایرانسل باشماره ۷۰۰، در رایتل با شماره ۲۰۰، در مخابرات با شماره ۲۰۲۰، در شاتل با شماره ۹۱۰۰۰۰۰۰، در های وب با شماره ۱۵۶۵و در آسیاتک با شماره ۱۵۴۴ تماس بگیرند.

نظرها

سر‌خط آخرین خبرها

خبرهای بیشتر
علی‌بابا، آمار پراکندگی سفرهای داخلی کاربرانش با زیرساخت حمل و نقل عمومی را منتشر کرد

شرکت سفرهای علی‌بابا، در هشتمین سالگرد تأسیس خود، اطلاعاتی از چگونگی «سفر...

فورتنایت: بازی جذابی که نباید از دست بدهید + بهترین راه خرید اشتراک و آیتم‌ها

بعید است شما اهل بازی باشید و یکی از کنسول های ایکس باکس، پلی استیشن یا رایانه...

افشاگری کارمند سابق گوگل از جاسوسی اینستاگرام از فعالیتهای کاربران

یک کارمند سابق گوگل در خصوص جاسوسی اینستا و فیسبوک که هر دو متعلق به شرکت متا...

مولفه های مربوط با غرفه سازی چیست

زمانی که قرار است در یک نمایشگاه شرکت کنید و در کنار بیشتر برندها که معمولاً...

ایموجی های متحرک در آپدیت جدید تلگرام پرمیوم

آپدیت جدید تلگرام با قابلیت ایموجی‌های متحرک برای کاربران پریومیوم منتشر...

تصاویر شگفت انگیز از انفجار یک ستاره

ناسا برای اولین بار تصاویر انفجار یک ستاره را که به پایان عمر خود رسیده بود را...

رفتار غیرحرفه‌ای در شرکت پستی تیپاکس با اموال مردم سوژه فضای مجازی شده است
فیلم پرتاب بسته های پستی توسط کارکنان تیپاکس

شرکت تیپاکس در قبال انتشار فیلمی از حرکت زشت کارکنانش با بسته های پستی مردم...

گوشی های نسل جدید نیازی به شارژ شدن ندارند
گوشی های نسل جدید نیازی به شارژ شدن ندارند

محققان دانشگاه واشنگتن نتایج آزمایش موفقیت آمیز گوشی جدیدی که نیاز به شارژ...

آمریکا موشک جاسوسی به فضا می فرستد

نیروی فضایی ایالات متحده برای پرتاب ماهواره‌های جاسوسی فوق سری خود نیاز به...

گفت و گو با دکتر اسماعیل خو کارشناس تجارت الکترونیکی و فعال حوزه فین تک

بزودی در تجارت و مراودات بانکی، از قاب موبایل و کامپیوتر بیرون خواهیم آمد