کار کردن با گوشی‌های هوشمند تنها با یک دست

رسانه کلیک - تکنولوژی ساخت گوشی‌های هوشمند روز به روز در حال بهبود است و یکی از مواردی که شرکت‌ها در طراحی و تولید این تلفن‌ها بسیار به آن توجه می‌کنند، اندازه و کیفیت صفحات نمایش است.

کار کردن با گوشی‌های هوشمند تنها با یک دست

با پیشرفت انواع سخت‌افزار نمایشگر مخصوص گوشی‌های هوشمند، امروزه با تلفن‌هایی با سایز‌های بزرگ مواجه می‌شویم که در عین کارایی در عملکرد، مشکلاتی را نیز برای کاربران به همراه داشته‌اند. یکی از مشکلات صفحات نمایش بزرگ عدم دسترسی کاربر به بالای صفحه‌ نمایش در هنگام کار با یک دست است.

توسعه‌دهندگان سعی می‌کنند با گذاشتن آیکن‌های پر مصرف در پایین صفحه از این مشکل بکاهند؛ اما در هر صورت برای انجام برخی کار‌ها کاربران نیاز دارند تا به این نواحی دسترسی پیدا کنند که با یک دست بسیار کار دشواری است.

Quick Cursor: one hand mouse pointer نام نرم‌افزاری برای اندروید است که کار کردن با یک دست را برای کاربران تلفن‌های هوشمند بزرگ ساده‌تر می‌کند و به آن‌ها این امکان را می‌دهد که از یک منوی مجازی در حاشیه صفحه نمایشگر برای انجام کار‌های روزمره استفاده کنند.

این نرم‌افزار یک منطقه مجازی به صورت ترک پد در پایین صفحه نمایشگر شما ایجاد می‌کند که دسترسی به مون‌های بالای صفحه را برای شما ایجاد خواهد کرد.

برای استفاده از قابلیت‌های این نرم‌افزار اندرویدی کافی است دست خود را از حاشیه صفحه به مرکز بکشید تا منو‌های دسترسی برای شما نمایان شوند و برای محو کردن منو ها باید دستتان را خلاف این جهت روی نمایشگر به حرکت در آورید. همچنین اگر مدتی از نواز استفاده نکنید به صورت اتومات محو می‌شود دیگر مشکلی در دید شما هنگام استفاده از تلفن ایجاد نمی‌کند.

برخی از امکانات و قابلیت‌های برنامه Quick Cursor: one hand mouse pointer اندروید:

بدون نیاز به داشتن دسترسی روت

ترک پد به صورت شناور روی صفحه نمایش نشان داده می شود.

امکان تغییر اندازه و موقعیت نمایش ترک پد وجود دارد.

قابلیت شبیه سازی عملکرد دکمه هوم، بک و ریسنت

امکان انجام لمس طولانی با استفاده از ترک پد

قابلیت شخصی سازی فیدبک صوتی و ویبره برای لمس‌ها

شما می‌توانید این نرم‌افزار را به صورت رایگان از گوگل‌پلی دانلود کنید.

ارسال نظر