آیا هوش مصنوعی می‌تواند از بستری مجدد بیماران در بیمارستان‌ها جلوگیری کند؟

رسانه کلیک - محققان استرالیایی در تلاش هستند تا به کمک هوش مصنوعی دریابند چرا برخی بیماران مدتی بعد از مرخص شدن از بیمارستان‌ها مجددا در آن‌ها بستری می‌شوند. بستری مجدد بیماران در بیمارستان‌ها یکی از چالش‌های جدی نظام‌های بهداشت و درمان در سراسر جهان است که هزینه‌های زیادی دارد.

آیا هوش مصنوعی می‌تواند از بستری مجدد بیماران در بیمارستان‌ها جلوگیری کند؟

پژوهشگران امیدوارند با استفاده از فناوری هوش مصنوعی مهم‌ترین علل این مسئله را شناسایی کرده و میزان بستری مجدد افراد را کاهش دهند.

در این بررسی علمی از اطلاعات و سوابق ده ساله بیماران مختلف در استرالیا برای دست یافتن به یک تصویر کلی و جامع استفاده شده است. سوابق مربوط به 14 هزار بیمار بوده و جزئیات مربوط به علل بستری شدن مجدد این بیماران نیز بررسی خواهد شد.

محققان می‌گویند با تکمیل این بررسی خطرات جدیدی که بیماران را در بیمارستان‌ها تهدید می‌کنند، شناسایی می‌شود و کیفیت رسیدگی و مراقبت‌های درمانی نیز افزایش می‌یابد.

به گفته محققان، این تحقیق منجر به ایجاد مدل‌هایی برای رسیدگی دقیق‌تر به بیماران مختلف مانند مبتلایان به بیماری‌های قلبی، کبدی و ... می‌شود تا آن‌ها مجددا نیاز به بستری در بیمارستان پیدا نکنند. انتظار می‌رود این تحقیق تا سال 2021 تکمیل شود.

ارسال نظر