کاهش قیمت ۵ خودروی پرطرفدار در بازار

با توقف گرانی بازار خودرو از ابتدای شهریور کم کم شاهد کاهش قیمت خودرو در بازار بوده ایم. بیشترین کاهش قیمت خودرو مربوط به محصولات ایران خودرو است و بالاترین ریزش قیمت، ۷ میلیون تومان بوده است.

کاهش قیمت ۵ خودروی پرطرفدار در بازار

افزایش نرخ ارز، تغییرات کابینه و احتمال افزایش قیمت خودرو توسط شورای رقابت در یک ماه گذشته بها خودروها را در بازار افزایش داده بود. از اواخر هفته گذشته شیب افزایش بها خودرو با سرعت بسیار آرام در حال نزولی شدن است.

هرچند که این شیب چندان پایدار نبوده و احتمال اوج گرفتن قیمت‌ها مجدد در بازار وجود دارد، اما این نوسان قیمتی نشان می‌دهد که بازار نیز در برابر افزایش بها محصولات مقاومت نشان می‌دهد. همچنین برخی از کارشناسان معتقدند عدم اصلاح عرضه و تقاضا از سوی خودروسازان به دلیل افزایش خودروهای ناقص کف، می‌تواند مجدد موتور افزایش قیمت را در بازار آزاد گرم کند.

در این گزارش به بررسی کاهش قیمت ۵ خودروی محبوب در بازار خواهیم پرداخت.

پژو ۲۰۶ صندوق دار ۷ میلیون تومان ارزان شد

پژو ۲۰۶ صندوق دار یکی از محصولات پر فروش پژو در بازار ایران است، این خودرو در ابتدای ماه جاری به بالاترین سطح بها یعنی ۲۹۷ میلیون تومان رسید. اما از اواخر هفته گذشته این خودرو با قیمت ۲۹۰ میلیون تومان در بازار مورد معامله قرار گرفت.

قیمت مذکور برای خودرو پژو ۲۰۶ دنده دستی، ترمز عقب کاسه‌ای و بدون داشتن سنسور دنده عقب است. گفتنی است که شیب کاهش قیمت این خودرو از هشتم شهریور ماه سال جاری آغاز شد. هرچند که پیش بینی می‌شود این محصول مجدد با یک افزایش قیمت دیگر روبه‌رو شود، اما احتمال تدوام کاهش در هفته جاری وجود خواهد داشت.

کاهش قیمت ۷ میلیون تومانی پژو ۲۰۷ دنده‌ای

پژو ۲۰۷ یکی از خودروهای پر حاشیه این روزهای بازار است که قله قیمت‌ها را برای خانواده پژو فتح کرد. این محصول در کلاس هاچ بک دنده‌ای، در ابتدای ماه جاری به بهای ۳۶۵ میلیون تومان در بازار رسید. قیمتی که پیش بینی می‌شد باتوجه به چالش‌های خودروساز برای تولید و عرضه کم این محصول، بها این کلاس از ۲۰۷ را به ۴۰۰ میلیون تومان برساند.

اما از نهم شهریورماه جاری قیمت این خودرو با شیب نزولی بسیار آرام مواجه و در آخرین روز کاری هفته گذشته بها آن به ۳۵۸ میلیون تومان رسید. احتمال افزایش قیمت این خودرو نیز به دلیل عرضه قطره چکانی و تقاضای مشتریان برای خرید، در روزهای آینده وجود دارد.

کاهش ۲ میلیون تومانی دنا پلاس توربو

دنا پلاس توربو دنده‌ای به همراه سایر کلاس‌های این خودرو، افزایش قیمت را در یک ماه گذشته تجربه کردند. این خودرو در ابتدای ماه جاری به بها ۴۳۲ میلیون تومان رسید، این قیمت چند روزی در بازار ثابت و از نهم شهریورماه جاری روند کاهش را در پیش گرفت.

اکنون قیمت این خودرو در بازار آزاد ۴۳۰ میلیون تومان است که این مقدار کاهش نشان از مقاومت بازار برای کاهش قیمت این محصول دارد و احتمال افزایش یا تثبیت بها برای دنا پلاس توربو دنده‌ای در بازار این هفته وجود دارد.

کاهش قیمت ۴ میلیون تومانی کوییک پلاس

کوییک پلاس به عنوان ارزان‌ترین خودرو دنده اتوماتیک این روزهای بازار داخلی شناخته می‌شود. این خودرو از ابتدای شهریورماه جاری تا هشتم این ماه، با افزایش بها ۲۳۲ میلیون تومانی در بازار آزاد مواجه بود. اما از نهم شهریور قیمت این خودرو روبه نزول حرکت و شیب بها آن به ۲۲۸ میلیون تومان رسید. پارامترهای بازار نشان می‌دهد این خودرو کاهش قیمت دیگری را نیز تجربه و سپس بها آن برای مدت کوتاهی ثابت باقی خواهد ماند.

ساینا EX دنده‌ای در بازار چند؟

ساینا در تیب EX یکی از خودروهای سدان محبوب بازار سایپا است، این خودرو از ابتدای ماه جاری تاکنون فراز و فرود فراوانی را تجربه و نوسان قیمت آن در بازار روزانه شده است.

در ۱۲ روز گذشته بالاترین قیمت این خودرو در بازار ۱۶۵ میلیون تومان بوده است، اما در اواخر هفته گذشته بها این خودرو به ۱۶۳ میلیون رسید و شیب کاهش قیمت ساینا به آرامی ادامه دارد. هرچند ممکن است این خودرو متاثر از فروش فوری سایپا کاهش بها موقتی دیگری را نیز تجربه کند، اما پس از آن با جهش قیمت همراه خواهد شد.

همچنین بخوانید: مرور هفتگی بازار خودرو | قیمت روز خودرو ۱۳ شهریور

منبع: بازار

ارسال نظر