کاهش 15 درصدی کمیسیون اپ استور برای توسعه‌دهندگان کوچک

رسانه کلیک - اپل روز چهارشنبه اعلام کرد که نرخ کمیسیون اپ استور را تا 15 درصد برای توسعه دهندگان نرم افزاری که سالانه کمتر از یک میلیون دلار در این پلتفرم درآمد داشته‌اند کاهش خواهد داد.

کاهش 15 درصدی کمیسیون اپ استور برای توسعه‌دهندگان کوچک

اپل اخیرا 30 درصد کمیسیون از تمام برنامه‌های پولی قرار داده شده در اپ استور و درگاه‌های خرید درون برنامه‌ای گرفته است. سیاست‌های جدید می‌توانند مبلغی که سازندگان برنامه‌های کوچک به اپل پرداخت می‌کنند را به نصف برساند.

اپل اعلام کرده است که برنامه App Store Small Business Program از ابتدای سال آینده میلادی شروع خواهد شد و توسعه دهندگانی که مورد تایید قرار بگیرند، از تخفیف قرار داده شده برای برنامه‌های پولی و خریدهای درون برنامه‌ای بهره مند می شوند. توسعه دهندگان جدید که تاکنون برنامه‌شان در اپ استور منتشر نشده تنها 15 درصد کمیسیون می پردازند.

قانون گذاران در سراسر جهان روی شیوه‌های تجاری اپ استور تمرکز زیادی دارند؛ زیرا این تنها روش نصب نرم افزار روی آیفون‌ها یا آیپد ها است.

این برنامه جدید اپ استور برای توسعه دهندگان کوچک است، افرادی که سالانه کمتر از 1 میلیون دلار درآمد از کل برنامه‌های خود در فروشگاه اپ استور به دست می آورند. اپل گفت اگر توسعه دهنده‌ای از این آستانه عبور کند با نرخ استاندار 30 درصد باید کمیسیون اپ استور را پرداخت کند و اگر در اواخر پاییز فروش سالانه کمتراز 1 میلیون دلار داشته باشد کمیسیون کمتری پرداخت خواهد کرد. اپل گفته است که ماه آینده جزئیات بیشتر در این زمینه منتشر می شود.

در اطلاعیه روز چهارشنبه از کاهش 15 درصدی هزینه‌های اپل در سال دوم اشتراک در اپ استور نیز صحبت شد. اپل ماه گذشته در یک پرونده سالانه با SEC گفت که کاهش نرخ کمیسیون اپ استور خود می‌تواند به نتایج مالی شرکت آسیب برساند. درآمد اپ استور بخش بزرگی از سرویس‌های اپل است که در سه ماهه منتهی به سپتامبر 14.55 میلیارد دلار درآمد کسب کرد و 22٪ از درآمد شرکت را در این دوره تشکیل داد.

اما اپل همچنان برای خریدهای درون برنامه ای برای برنامه‌های پردرآمد‌، هزینه 30 درصدی دریافت می کند و این نشان می دهد که تغییر در برنامه‌های مالی اپل ممکن است اتفاق نیفتد. علاوه بر این حداکثر تخفیف برای هر ناشر محدود است، زیرا پس از اینکه فروش برنامه‌های ناشر دراپ استور از 1 میلیون دلار عبور کند، کمیسون دوباره 30 درصد می‌شود.

اپل روی کالاهای فیزیکی فروخته شده از طریق برنامه‌ها کمیسیون دریافت نمی‌کند. اما کلاس‌ها یا رویدادهای دیگری مانند یک جلسه یوگای مجازی را که بصورت آنلاین برگزار می‌شود، مانند کالاهای دیجیتالی در نظر می گیرد و آن‌ها را ملزم به پرداخت حق کمیسیون می‌داند. البته اپل پس از یک اختلاف عمومی پر سر و صدا با فیس بوک، این هزینه ها را تا پایان سال به حالت تعلیق در آورد.

بعید به نظر می‌رسد که این تغییرات شامل فیس بوک یا فورتنیت (سازنده اپیک گیمز) که درگیری‌های حقوقی با اپل بر سر کمیسیون 30 درصدی شرکت داشته‌اند، بشود.

ارسال نظر