کروم نسخه ۹۱ با ویژگی‌ های بسیاری همراه شده است

رسانه کلیک - حدود یک ماه و نیم بعد از عرضه نسخه ۹۰ مرورگر گوگل، حال گفته می‌شود که کروم نسخه ۹۱ آماده عرضه بوده که با ویژگی‌های جالبی همراه شده است. 

کروم نسخه ۹۱ با ویژگی‌ های بسیاری همراه شده است

طبق گزارشات منتشر شده، بروزرسانی کروم نسخه ۹۱ از روز سه‌شنبه منتشر شده و طی روزهای آتی برای تمام کاربران در دسترس خواهد بود. البته گوگل هنوز لیست کامل ویژگی این نسخه را منتشر نکرده است، اما وبسایت 9to5Google خلاصه‌ای از تغییرات اعمال شده روی این نسخه را به اشتراک گذاشته است. حال ما قصد داریم در این مطلب به ویژگی‌های کلیدی نسخه جاری بپردازیم.

اولین و مهمترین قابلیت جدید این است که به منظور آزاد کردن منابع سیستم در دستگاه شما، کروم جدید می‌تواند صفحات پس‌زمینه قسمت تب‌ها را منجمد کند. البته تعدادی استثنا در برخی برگه‌ها مثل پخش موزیک یا ویدئو وجود دارد، که بطور کلی باعث عملکرد بهتر این مرورگر مشهور بر روی سیستم‌هایی با مشخصات سخت‌افزاری ضعیف می‌شود.

همچنین نسخه جدید اکنون به برنامه‌های وب پیشرفته اجازه می‌دهد تا هنگام ورود به سیستم عامل خود، بطور خودکار شروع به کار کنند. سایر ویژگی‌های جدید شامل کروم در نسخه تبلت‌های اندرویدی می‌شود که به جای نسخه‌های تلفن همراه از حالت دسکتاپ استفاده می‌کنند. بنابراین همه‌چیز از جمله جداول در صفحات وب بهبود یافته است تا کاربران بتوانند بهتر از قبل به وبگردی و انجام کارهای خود بپردازند.

برخی مواقع پیش می‌آید که مرورگر کروم بطور اتوماتیک بروزرسانی جدید را دریافت نمی‌کند. به همین دلیل پیشنهاد ما این است که برای مطمئن شدن از دریافت به موقع این بروزرسانی بزرگ، بصورت دستی اقدام به انجام اینکار کنید.

برای بررسی موجود بودن نسخه جدید، کافیست به قسمت تنظیمات مراجعه کرده و در بخش درباره کروم (About Chrome) که در آخر منوی تنظیمات قرار گرفته است، اقدام به بررسی بروز بودن مرورگر خود کنید. در صورت دریافت، دکمه راه اندازی مجدد (Relaunch) برای شما در قسمت بالایی کروم به نمایش گذاشته می‌شود که با کلیک روی آن می‌توانید از جدیدترین امکانات نسخه جدید این مرورگر قدرتمند و محبوب بهره‌مند شوید.

ارسال نظر