کرونای دلتا چیست و چرا این بیماری خطرناک‌تر است؟

کرونای دلتا نه نتها بیش از حد مسری بوده بلکه سرعت انتشار این ویروس در درون بدن شما نیز  بسیار زیاد است. همچنین این ویروس عفونت شدیدی را در مدت زمان کمتری در بدن ایجاد می‌کند.

کرونای دلتا چیست و چرا این بیماری خطرناک‌تر است؟

پس از ماه‌ها جمع‌آوری اطلاعات درباره اینکه دقیقا کرونای دلتا چیست، دانشمندان به این نتیجه دست یافتند که نوع دلتا، مسری‌ترین نسخه ویروس کرونا در سراسر جهان است. این ویروس حدود 225٪ سریع‌تر از نسخه اصلی ویروس شیوع پیدا می‌کند.

مطالعه جدیدی که بصورت آنلاین منتشر شد، دلیل این امر را مشخص می‌کند. محققان مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های استان گوانگدونگ چین گزارش دادند که این ویروس به سرعت در دستگاه‌ تنفسی افراد منتشر شده و به میزان بسیار بالایی رشد و تکثیر می‌شود.

تحقیقات نشان داد که به طور متوسط، افراد آلوده به نوع دلتا حدود 1000 برابر ویروس بیشتری نسبت به نسخه ویروس قبلی در دستگاه تنفسی خود داشتند.

کرونای دلتا چیست اعداد موجود در این تصویر مکان‌های اصلی جهش نوع دلتا ویروس کرونا را نشان می‌دهد که مسری‌ترین نسخه ویروس است. در اینجا، پروتئین سنبله ویروس (قرمز) به یک گیرنده در سلول انسان متصل می شود (به رنگ‌های آبی در تصویر توجه کنید).

علاوه بر این، پس از ابتلا به کرونا دلتا، به احتمال قوی شاهد عفونت سریع‌تری در بدن فرد بیمار هستیم. به طور متوسط، فقط چهار روز طول می‌کشد تا نوع دلتا به سطح قابل تشخیص در فرد برسد؛ در حالی که برای نسخه اصلی ویروس کرونا، این مدت شش روز است!

دانشمندان همچنان بر اهمیت قرنطینه‌سازی افراد برای 14 روز، پس از تماس با كسی كه مبتلا به COVID-19 تشخیص داده شده است، تاكید می‌كنند. دانشمندان همچنین بررسی کرده‌اند که چه کسانی بیشتر در معرض خطر ابتلا به کرونای دلتا هستند .

پس از مطالعات زیاد و دستیابی به اینکه کرونای دلتا چیست، به این نتیجه می‎‌رسیم که بهترین حالت جلوگیری از عفونت شدید کرونای نوع دلتا، واکسینه کردن است. محققان اعلام کردند: «افراد واکسینه نشده بسیار در معرض خطر عفونت ناشی از این ویروس هستند.»

ارسال نظر